Beef en Steak

Jaarwisseling traditie

W3b3r-Bokx

Sprokkelaar
Net zoals vorig jaar zou ik dit keer met de jaarwisseling weer pulled pork (procureur) maken.
Gaat denk ik een traditie voor mezelf worden, als het niet op aandringen van de familie is 😂.
Daarnaast ook het idee om buikspek te maken voor eigen voorraad.

Dit keer de avond van te voren de bbq klaargezet en het vlees beide in de rub/marinade gezet.

Procureur:
Ingesmeerd met mosterd en daarna ingerubd met 4 el rietsuiker, 2 el gerookte paprikapoeder, 1 el zeezout, 1 el gemalen zwarte peper, 1 el uiengranulaat, 2 tl knoflookgranulaat, 1 tl chilipoeder.

Buikspek:
Marinade gemaakt van 5 el oestersaus, 3 el
sojasaus, 1 tl sesamolie, 3 tl chilipoeder, 4 el bruine suiker, 1 tl Five spices poeder.

De bereidingsdag begonnen om half 8 de bbq aan te steken en vervolgens om kwart over 8 kon het vlees erop.
1000027576.jpg

Na een paar uurtjes had het buikspek de gewenste kerntemperatuur van +/- 74 graden en die eraf gehaald.
Met de buikspek was ik al zeer tevreden qua resultaat en uiteraard een klein stukje geproefd wat echt heerlijk smaakte!
1000027603.jpg
1000027605.jpg

De procureur heb ik bij +/- 70 graden ingelakt met een glaze van bbq saus, appelazijn een honing. Dit naar eigen smaak samengesteld.
Daarna ingepakt met aluminiumfolie en terug op de bbq.
1000027608.jpg

Deze door laten garen tot +/- 95 graden en even laten rusten in de vrij gekomen sappen.
1000027615.jpg

Na het rusten uit elkaar getrokken en gemengd met de ingekookte vleessappen (die wat dikker gemaakt met honing en bbq saus).
1000027617.jpg

Van het laatste was ik vergeten een foto te maken 😅.

Later op de avond geserveerd op kleine briosche bolletjes en was weer smullen! 😋😁

Lekker man!

Terug
Bovenaan Onderaan