Beef en Steak

Is een rotisserie het waard?

• Onderwerp starter Onderwerp starter FJP84
  • Startdatum Startdatum

FJP84

Kooltjesharker
Tijd terug voor mijn verjaardag een bon gehad voor een online BBQ shop. Beetje zoekende waar ik aan ga besteden. Paar euro bijleggen en ik zou een LetzQ rotisserie kunnen aanschaffen. Volgens de winkel zou op mijn 15" Hornbach Inferno Compact de 13" variant moeten passen.

Nu mijn vraag, vinden jullie een spit een toegevoegde waarde en zijn er aanraders qua recepten om er mee te maken. En heeft het wel nut in een compacte kamado waar ik vet volgens mij niet heel lekker kan opvangen?

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 pro met Tapatalk

Of het nut heeft vind ik moeilijk. Zelf heb ik een joetisserle, en heb die in drie jaar misschien 10 keer gebruikt.
Kip is een nobrainer, maar picanha op de rotisserie is fantastisch, gyros is ook geweldig.

Het is een leuke accessoire maar hij hangt 99% van de tijd in de schuur hier. Voor een aantal bereidingen is hij echter ideaal, zoals Frits al zei kip, picanha wordt fantastisch.

Zelf heb ik die van Weber en kan ik goed indirect werken ermee. Voor een compact zou ik een spit denk ik overslaan.

Ik vind het een fantastische accessoire. Ja hij ligt grotendeels ongebruikt, maar dat geldt voor meerdere accessoires.
Zo'n bon is een perfecte manier om de pijn niet te hard te voelen 😉.
Ps. Buikspek aan het spit is ook fantastisch 😋

Ja, ik gebruik de mijne nog steeds regelmatig. (Ik heb trouwens niet een compact model, geen ervaring mee, ik heb een xl) Het resultaat is bijna altijd geweldig. Het aantal toepassingen is wel wat weinig. Je kan wel ook leuke accessoires voor je spit krijgen. Maar met alleen een spit, moet je denken aan: hele gevogelte, roasts, rollade, porchetta of shoarma.. Dan houdt het wel op denk ik..

Laatst bewerkt:
Ik vind een super toevoeging aan het bbq arsenaal. Vooral als kip liefhebber.
Daar gebruik ik hem 99% voor . Heb wel andere accessoires voor maar gebruik dat zelden.

Fotos zeggen soms meer dan 1000 woorden :-)

IMG_9150.jpeg

Scherm­afbeelding 2024-12-07 om 10.05.13.png

Scherm­afbeelding 2024-12-07 om 10.04.38.png

Scherm­afbeelding 2024-12-07 om 10.04.13.png

Heb er ook een en vind het geweldig ,maar het klopt wel dat je hem niet altijd gebruikt ,maar fijne aanvulling voor mij dan.
Heb hem ook samen met mijn zoon gekocht ,dus hij word om en om gebruikt .

Groet peter.

Ik heb een spit voor de WGA. Leuk accesoire vind ik. Gyros, kip, kipdij. Voor een compacte kamado weet ik niet of ik het zou doen.
Je wilt misschien toch naar een large model?

Ik heb een spit voor de WGA. Leuk accesoire vind ik. Gyros, kip, kipdij. Voor een compacte kamado weet ik niet of ik het zou doen.
Je wilt misschien toch naar een large model?
Nee helaas is de ruimte is beperkt in de tuin en de compacte kamado in de Ikea Bekvam til en rol k nog enigszins makkelijk de schuur in.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 pro met Tapatalk

Ik persoonlijk zou geen spit aanschaffen voor een klein model kamado.
Voor een large model vind ik het wel een leuke toevoeging.
Ik bbq een 50-70 keer per jaar. Een kleine 10-tal keer maak ik gebruik van het spit.

Gerechten, die ik op het spit gemaakt heb:

- Must: Kip en picanha zijn inderdaad de uitschieters. Echt merkbaar lekkerder dan zonder spit. Doe ik nooit nog zonder.
- Meerwaarde: Gyros (van varkensgebraad of kippendijen), Char Siu en buikspek (babi pangang) zijn leuk en het spit zorgt voor knapperige stukjes.
- Mwoa: Bavette rollade is hier ook een absoluut favoriet gerecht, maar kan ook gerust zonder spit.
- Meh: Short rib aan het spit is eigenlijk een afrader.

Staan nog op de to do lijst: porchetta en kalkoen.

Hier wat filmpjes van mij:

[MEFIA=youtube]qMPQYeRLPB8[/MEDIA]

Laatst bewerkt:
Ik vind een rotisserie echt wel mooi. Voor kip of porchetta bijvoorbeeld. Ik heb zelf nog geen picanha gedaan op die manier, maar dat zie je ook veel.
Voor op mijn weber viel de prijs van een spit me reuze mee, voor mijn Primo is het een heel ander verhaal. Bedenk dus vooral hoe vaak ga je hem gebruiken.

De gerechten zijn al genoemd. Ik vind het een leuke toevoeging. Ik heb m voor m’n large..enige nadeel vind ik wel dat ik niks anders er bij kan bereiden op mn bbq. Dan zou ik m’n WGA erbij aan moeten doen maar dat is er nog niet van gekomen( of mijn denken moet verkeerd zijn) ik heb m ook met een bon gekocht en heb er echt geen spijt van want de gerechten die er vanaf komen smaken heerlijk! Succes met kiezen! Mvg Raymond

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja, en als je twijfelt, gewoon kopen. Je leeft maar één keer. En de meeste verkeetsboetes zijn fors duurder.

Zoals hier ook al is gezegd, je gebruikt hem niet vaak waarschijnlijk. Maar je wilt hem wel. En dan is zo'n bon wel heel fijn omdat je er dan zelf veel minder aan uitgeeft.
Ik heb er hier ook eentje. Kip, picanha, gyros op gemaakt. Maar maximaal 10 keer gebruikt in al die jaren.

Nou en of!

Ook hier mooi en nice om te hebben ,maar ligt veel in de schuur.
Maar als je iets maakt met spit geweldig om te doen.

Dus JA

Terug
Bovenaan Onderaan