BasBQ
Beef en Steak

Is deze ton geschikt?

 
 

wijmaar

Kooltjesharker
Berichten
169
Vanochtend via via deze ton op het spoor gekomen; 200l en schoon van binnen. Ik vraag me alleen af of deze ton niet te fragiel is om er een UDS van te maken. Wat denken jullie ervan?





 
lijkt me prima voor een UDS
 
Top! Het lijkt alsof er geen coating aan de binnenkant zit, maar het kan natuurlijk ook een blanke coating zijn... Wat denkt de rest?
 
Volgens mij moet je het verschil wel kunnen zien tussen geen coating en een blanke coating als je er vlakbij staat. Op de foto is het lastig te beoordelen.

Het is niet zo dat blanke coating onzichtbaar is. Als het direct metaal is van binnen, dan zit er geen coating op.
 
Pak een schuur sponsje... of z'n brillo...
Haal die is door de binnenkant...
Dan zie je zo of er verf of dat het blank is.
Is het verf : dan uitbranden.
Is het blank : dan perfect om snel een UDS te maken.

Ton is perfect in mijn ogen.
Kan je snel en een mooie UDS van maken.
 
Houdt ook rekening mee of deze ge?tst is, ik denk het niet want dan had de ton (meestal) een gele kleur. Dit kom je ook achter door te schuren wat Kloenie ook omschreef. Je krijgt een kleur verandering van geel naar staalkleur. Als je die hebt....mag je ze uitschuren, daar ben je even zoet mee.
Ik vermoedt eerder dat een soort laklaagje op zit, maar vreest voor gegalvaniseerd staal.
 
Thanks voor alle antwoorden! Ga bij nader inzien toch opzoek naar een vat met  een wat meer klassieke olieton uitstraling, dus met de ribbels / randen op de ton. Ben met wat leuke ideeen aan het knoeien, alleen wordt hij misschien niet ugly genoeg ;)
 
Niet meteen opgeven, voor hetzelfde geldt heb je goed stukje materiaal. Heb je een stukje geschuurd?

Misschien geen klassiek model, maar een moderne versie.
 
Moet de ton nog kopen, maar moet nu dus een andere hebben. Niet ivm materiaal, maar ivm ander plan...  B-). Dus ga zeker niet opgeven!
 
te koop via marktplaats.

de mijne was iets van 20 euro...
voor 30 euro heb je er 1 die helemaal kaal is van binnen..
dat doe ik de volgende keer ook :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan