Beef en Steak

Is Dammers geschikt voor low en slow?

Dammetje

Kooltjesharker
Even een vraag aan de mensen die vaak Dammers houtskool gebruiken.

Ik heb 2 zakken Dammers gekocht bij sligro en moet zeggen dat het me enorm bevalt.
Echter vraag ik me af of Dammers ook geschikt is om een pulled pork op te maken. Kortom waar ligt de grens bij Dammers.

Eergisteren hebben we een uurtje of 3,5 direct gegrild en dan merk je dat het best snel opbrandt.
Ik kon toen ook de bbq niet meer boven 250 graden krijgen om nog even een pizzaatje af te bakken. Dit was met marabu wel gelukt.

Ik snap ook wel dat low en slow natuurlijk heel effectief is met kool maar is het genoeg voor een run van 6-8 uur?

Met een volle bak moet je dat wel halen hoor. Low en Slow gebruik je écht veel minder.

Met een volle mand moet je met elke fatsoenlijke houtskool toch wel minimaal een uurtje of 6 kunnen redden?

@mamajolijn : ja mijn zachtste houtskool was denk ik eiken en daar lukte dat prima mee.
H&F is echt een stuk heter en kost veel meer brandstof. . Met een Pizza sessie raakte ik wel een kolenmandje kwijt.

Op 110 graden verbruikt je kamado bijna niets. Na een pp sessie van 10 uur, heb ik iig nog een halve mand over

Verstuurd vanaf mijn SM-S906B met Tapatalk

@mamajolijn : ja mijn zachtste houtskool was denk ik eiken en daar lukte dat prima mee.
H&F is echt een stuk heter en kost veel meer brandstof. . Met een Pizza sessie raakte ik wel een kolenmandje kwijt.
Ik bedoelde idd ook L&S. Ik stook op eiken/beuken (BestCharcoal en Flames&Flavour) en dat gaat prima. Pizza heb ik 1x gedaan, maar de kamado vond de hoge temp minder leuk, dus heb ik een Ooni aan mijn man cadeau gedaan.

Terug
Bovenaan Onderaan