BasBQ
Beef en Steak

Introductie A3N

  • Onderwerp starter Onderwerp starter A3N
  • Startdatum Startdatum

A3N

Tondelzoeker
Berichten
20
Goedemiddag allen,

Allereerst dank voor het toelaten hier, leuk! Ik ben Adriën, 35 lentes jong, woonachtig op de Veluwe, chefkok en horecaondernemer van beroep en ook in mijn vrije tijd nog altijd graag met eten bezig.

Over het algemeen BBQ ik thuis op mijn Napoleon Prestige 500, het gemak van een gasser bevalt mij momenteel prima. Ik gebruik hem het hele jaar door voor uiteenlopende bereidingen van een AGVje tot een hele lende. Daarnaast heb ik ook een Masterbuilt smoker en een Weber Kettle.

Foto's zijn natuurlijk altijd leuk, dus hierbij.

Maandag is vaak BBQ dag bij ons thuis, omdat dan iedereen thuis is. Gisteren heb ik een bavette gevuld met oa. spek en tuinkruiden klaar gemaakt. Indirect gegaard en gerookt m.b.v. een smokebox met hickory tot 48C (, ik eet mijn steaks graag goed rood). Goed laten rusten en vervolgens af grillen en wederom goed laten rusten.

IMG_5958.jpeg

Resultaat
IMG_5960.jpeg
Lende van +- 3,8kg welke ik recent klaar gemaakt heb voor wat bezoek:
IMG_5723.jpeg
Helaas niet aan een foto van het eindresultaat gedacht, maar het was geen straf om te eten :) . Hieronder nog een foto van de lende met de rub erop, in dit geval een rub met koffie welke ik in het restaurant ook gebruik voor steaks.
IMG_5724.jpeg


Tomahawkje gaat er ook altijd graag in.
BE6C9B05-08DE-4C46-8B30-73E3BF7A536F.jpeg


Misschien ook wel leuk om wat te laten zien van hoe de dagelijkse gang van zaken gaat bij mij in de keuken. We doen een hoop met oa. pulled pork, spareribs en buikspek, waarvan we ook weer een soort burnt ends maken. Deze bereidingen gaan over het algemeen 's nachts in een oven, waarmee we ook de mogelijkheid hebben om te roken, dit werkt min of meer zoals een elektrische smoker, alleen kunnen we hier nog wat verder gaan met de intensiteit van het roken en de rooktijd ten opzichte van de totale bereiding. Met deze apparatuur heb je een ontzettend consistent resultaat, wat natuurlijk van groot belang is voor een restaurant.

Pulled pork van procureur tot 30kg per lading, gerookt met een eigen blend van rookhout.
8275.jpeg
Buikspek gerookt met hickory en afgelakt met een BBQ-saus met maple syrup.
IMG_4490.jpeg
Voor vanavond staat er een flat iron steak op te planning welke ik nog tegenkwam in de vriezer en volgende week ben ik van plan short ribs te gaan klaarmaken.
 
Welkom hier! Veel plezier!
Heel interessant om te zien hoe je het "in het groot" aanpakt. Blijven posten van jou kunnen we nog wat leren.
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
Welkom. Laat ons maar eens lekker genieten van alle lekkers.

Zonder reclame re maken. Hoe heet het restaurant e waar is het ?
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
Had ik bewust even uit het initiële bericht gelaten, omdat ik niet de indrukt wil wekken dat ik mij hier met een commercieel belang heb aangemeld :-).

Mijn bedrijf is Terra Nova gevestigd in Putten. Het is een eetgelegenheid met een Amerikaans tintje en er voor wat vermaak een minigolfbaan bij.
 
Welkom!
Mooie plaatjes! Putten is een beetje uit de richting, maar als ik in de buurt ben kom ik graag langs. 😀
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
Welkom, veel plezier hier! En inderdaad erg leuk zo’n kijkje achter de schermen van een professionele keuken!
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
Welkom Adriën, Leuk mom eens een kijkje in een profesionele keuken te krijgen. Zelfs de foto's zien er profesioneel uit.
Veel plezier gewenst op het forum.
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
Welkom Adriën!

Wat een heerlijke foto's.
Leuk man en nice dat je je eigen pulled pork maakt voor in je zaak.
Vind het ook veelzeggend dat je de naam van je zaak niet noemt in je intro 😄.
Putten - Ede, ik hou het in gedachte 🤪.
Ik maak pulled pork hobbymatig, grootste batch mogelijk op m'n bbq is +-11kg bruto.
Er past simpelweg niet meer op de roosters.
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
11kg kan je aardig wat monden mee voeren, of invriezen en zelf lekker opeten ;).
 
11kg kan je aardig wat monden mee voeren, of invriezen en zelf lekker opeten ;).
sowieso! lekker zelf eten, uitdelen, mee-eters, groter gezelschap en of invriezen per 500 gram 😄 Blijft altijd een feestje
 
  • Leuk
Waarderingen: A3N
Terug
Bovenaan Onderaan