Beef en Steak

Instellingen qmaster senior voor de UDS

Corporal

Sprokkelaar
Beste mensen,

Ik post niet veel op het forum maar ik houd het wel elke dag in de gaten.
Vorige week bij Klaas een qmaster senior besteld voor de UDS. Moet eerlijk zeggen dat het contact met Klaas top is en hij je overal bij wil helpen. Als je een vraag hebt heb je binnen een halve dag antwoord dus mijn complimenten voor Klaas.
Nu heb ik een vraag over de qmaster senior. Ik heb gisteren een dry run gehad en de ventilator slaat af bij de gewenste temperatuur (115 graden) maar nu schiet de temperatuur door naar de 135 graden.

Ik denk zelf omdat er zoveel zuurstof in de UDS wordt geblazen de kolen toch iets te lang blijven doorgloeien. Ik heb de de ventilator al terug gebracht van 95% naar 88% en 1 schoorsteentje open zodat er minder zuurstof binnen komt.

Hebben jullie misschien oplossingen of antwoorden op mijn vragen?

Mijn ventilator van de heatmeter staat op max 80% anders schommelt het te veel.
Het kan ook zijn dat er gewoon te veel kolen in zitten dan wordt het toch warmer dan wenselijk.

Succes.

He Bert, ja je kan de PID instellen maar het wordt afgeraden om daar in te gaan zitten sleutelen. Ik ben daar geen pro in.

Welke grootte ventilator zit er bij de heatermeter?? Bij de qmaster zit een 10cfm fan.

HP:e Bert, hier staat: "De PID instellingen zijn vrij aanpasbaar, maar het heeft eigenlijk alleen zin als een goed begrip bestaat van de werking van PID controllers".
Mijn PID instellingen zijn:
P: 0005
I: 0000
D: 0002

Ik weet niet eens waar de letters voor staan en als ik zo YouTube bekijk gaat het mijn verstand een beetje te boven!!

Terug
Bovenaan Onderaan