Beef en Steak

Ingevroren pulled pork opwarmen

Ik heb een tijdje terug pulled pork gemaakt, en de resten geportioneerd, gevacumeerd en ingevroren. Wat is nu de beste manier om deze weer op te warmen?

- Sous-vide in het zakje (hoe warm moet het water zijn, en hoe lang ongeveer. Eerst laten ontdooien of juist niet?)?
- Uit het zakje en in de oven?
- ???

Ik heb al een tip gelezen om er wat cola doorheen te mengen als het droog is, ik neem aan een klein scheutje?

Tips zijn welkom!

Sous vide, net als een rookworst, in een pan met water dat net niet kookt. Bevroren kan duurt alleen iets langer. meestal 20 minuten. Je kan met je vingers voelen of het al goed warm is, anders nog even een zetje geven in de magnetron (vlees in zakje laten.

Ietsjes cola toevoegen kan, beetje saus werkt ook.

Ivopivo

Sprokkelaar
Goedemorgen..
IMG_0659.jpeg
IMG_0726.jpeg
IMG_0731.jpeg
En als het om grotere hoeveelheden gaat.. wil iets van 20 kg pulled pork en 19 kg pulled checken ‘s avonds op mijn feestje serveren .. ga dat in porties van 7-10 kg partitioneren denk ik dan in groot thermovarvmet warm water in sous vide stick.. iemand enig idee hoe la dat duurt evt rekenmodel vermogen sous vide stick tov kg bevroren vlees oid? En dan temp op 70greaden zetten lijkt me? Iemand suggesties?

Morgen ff eerste test om te kijken met klein zakje.. (1,2kg)vorige week pulled pork gemaakt en ingevroren.. morgen kijken naar smaak en vochtigheid enz

Sous vide opwarmen gaat prima en is ook "klootzak bestendig"
Porties van 10 kg vindt ik vrij veel ivm de maatvoering en handig werken.

Je kan uitrekenen hoeveel energie het kost om X kg ijs te ontdooien.
Daarmee kan je ook zien of je sous vide stick zwaar genoeg is.....

15 liter water+ 5 kg PP van 0 naar 60 graden ca 84000 J per graad vraagt en je met een verwarmingselement van 1500 W = 1500 J per seconde aan energie gaat toevoegen heb je ongeveer een minuut per graad nodig als ik verlies naar de omgeving niet meereken.....
( het ontdooien zelf vraagt ten opzichte van het opwarmen nauwelijks energie)

• Warmte verlies naar omgeving.
  • Starten met heet water.
  • Tijd om tot de kern door te dringen reken ik even niet mee.
Als je een SV stick hebt kan je gelijk testen of mijn berekening klopt ;)

Goedemorgen cherrywood… kiek daar hebbik wat aan ik ga het testen .. waarschijnlijk idd iets kleiner per stuk beter idd.. ook wil ik zorgen dat er ruimte tussen de pakken blijft met zo’n IKEA deksel/sparerib rek oid zodat het water goed tussen de pakken door kan stromen.. 🤩👍 Tanx voor de tips

goedemorgen hoogie dat verwacht ik ook.. maar met die kleine portie verwacht ik dat het mooi vlot zal verlopen😎.. nu vooral benieuwd naar hoe het qua smaak en tekstuur er uitkomt tov van vers/vorige week..

Terug
Bovenaan Onderaan