BasBQ
Beef en Steak

Ikea probes gebruiken voor diy bbq thermometer - hulp gevraagd

 
 

jekl053

Vuurmaker
Berichten
96
Ik ben wat aan het proberen om een eigen bbq thermometer te maken en wil graag de ikea fantast probes gebruiken.
Ik heb alle onderwerpen over heatermeter en cac door gelezen, en meen ook te hebben gelezen hoe je die probes van ikea kan gebruiken en de temperatuur berekenen met de steinhart-hart formule

Alleen ik kan het niet terug vinden..... er zijn specifieke parameters voor deze probe

Ik gebruik nu een arduino uno om het op te zetten en te testen, ik heb de volgende schakeling voor de probe:

voltage-divider-thermistor.jpg


ik krijg wel een volt-waarde terug en die probeer ik om te rekenen maar kom op negatieve temperatuur uit lol en het vriest hier binnen niet ;)

wie kan me verder op weg helpen ?
 
Een heatermeter is eigenlijk ook gewoon een arduino dus je zou de HM source (staat op github) er ook eens op na kunnen slaan.
 
Nosmo zei:
Een heatermeter is eigenlijk ook gewoon een arduino dus je zou de HM source (staat op github) er ook eens op na kunnen slaan.
Bedankt voor de tip! Ik heb gekeken en inderdaad Ikea Fantast parameters gevonden, alleen denk ik dat dit een ander type betreft. Er staat een artikelnr bij en dat komt niet overeen met de Fantast die ik heb (had er eentje in verpakking nog, stond art. nr. op)

Ik kan me herinneren dat de eerste Fantast die ik had tot 130 graden ging, de huidige types tot 250 graden. Denk dan dat de parameters voor het oudere type zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan