BasBQ
Beef en Steak

Ikea Fantast nieuws

H

Hubba

Gast
Als beginnende fanatieke BBQer moest ik natuurlijk ook een goede vlees/grill thermometer hebben.  Aangezien het budget op dit moment redelijk beperkt is met 2 jonge kinderen die zowat wekelijks uit hun kleren groeien, bedacht ik me dat ik even naar de Ikea moest.

2 stuks Fantast digitale thermometer gescoord, die al vele jaren met div updates als de standaard instapper wordt gezien als ik zo de verschillende topics lees. Maar met z'n zwakheden ook..

In ieder geval viel me op dat de versie die ik nu heb volgens de gebruiksaanwijzing tot 250 gr C bestendig is, maar de meet temp ook tot 250 kan worden ingesteld.
En de probe lijkt ook een update te hebben gehad: draad zit nu op 2 punten ingeklemd in de sonde ipv 1 (wat ik op veel oudere plaatjes zag) ?n er zit een soort silicone kousje bij de overgang van draad naar sonde (tegen vocht?)

In ieder geval zal ik op verzoek nog wel even fotos plaatsen en binnenkort even de nauwkeurigheid testen.  Hij reageert naar mijn idee wel lekker snel en voor ?8,99 ziet t er echt wel dgelijk uit.

 
Goeie aankoop! Have fun!
 
2vcdxth.jpg



De nieuwe sonde van de Ikea Fantast!! Duidelijke verbetering van de vorige versie
 
Ik heb er onlangs zelfs een in mijn sauna gehangen hij piept als deze op temperatuur is!

Topproduct!
 
Ook qua nauwkeurigheid heb ik er wel goede verwachtingen van:

In ijswater geeft 'ie 0 gr aan.  Als je m even in je mond houdt 37 gr  en 99 gr in kokend water en 100 gr. in stoom uit de waterkoker: dus wat mij betreft nauwkeurig tot 100 gr.

Ben benieuwd wat 'ie op de BBQ gaat doen. Even mn volgende sessie (Picanha!!!!) afwachten... :D :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan