Beef en Steak

Ikan Bakar

Huisje_boompje_barbeque

Kooltjesharker
Vandaag eens wat anders geprobeerd, Ikan Bakar van 2 dorades.
Een indonesisch gerecht, waarbij je een gebakken bumbu als marinade gebruikt en een hele vis in een bananenblad grillt.
Dit samen met rijst en salade gegeten en het was echt verrukkelijk al die smaken.
Een aanrader om een keer te proberen.
Voor de bumbu onderstaand recept aangehouden.

1000031585.jpg

1000031586.jpg

1000031588.jpg

1000031592.jpg

Ziet er donders lekker uit , zal het eens proberen.😋👍🏻

Lijkt me heerlijk, ziet er erg goed uit

Dat is een mooie bereiding!

Lijkt me heerlijk om eens te proberen.

Lijkt me geweldig om eens te proberen, alleen de ingrediënten vinden wordt hier een uitdaging denk ik. Haal je dat bij een Toko?

Lijkt me geweldig om eens te proberen, alleen de ingrediënten vinden wordt hier een uitdaging denk ik. Haal je dat bij een Toko?
Citroengras, trassi, bananenbladeren allemaal dingen die ze bij de toko hebben idd.
Je kan de bananenbladeren vinden in de diepvries. Even laten ontdooien en dan boven een gasvlam houden om ze makkelijker te vormen.

Citroengras, trassi, bananenbladeren allemaal dingen die ze bij de toko hebben idd.
Je kan de bananenbladeren vinden in de diepvries. Even laten ontdooien en dan boven een gasvlam houden om ze makkelijker te vormen.
Trassie, zei er iemand Trassie :love:
Ter aanvulling op Noskos: Neem geen Trassie Trafasie van Faja Lobi (poeder in een klein potje), dat is GEEN traditionele Trassie maar een vega variant met bepaalde kruiden. Je moet die vierkante kartonnen doosjes hebben, zoals hieronder.
Niet schrikken, het stinkt als een malle (gefermenteerde en gedroogde garnalen) maar als je het gaat fruiten in de pan krijgt het een kruidige warme geur en geeft het heel veel Umami aan je gerecht, onmisbaar dus.

1717487920677.png
1717488022698.png

Trassie, zei er iemand Trassie :love:
Ter aanvulling op Noskos: Neem geen Trassie Trafasie van Faja Lobi (poeder in een klein potje), dat is GEEN traditionele Trassie maar een vega variant met bepaalde kruiden. Je moet die vierkante kartonnen doosjes hebben, zoals hieronder.
Niet schrikken, het stinkt als een malle (gefermenteerde en gedroogde garnalen) maar als je het gaat fruiten in de pan krijgt het een kruidige warme geur en geeft het heel veel Umami aan je gerecht, onmisbaar dus.

Bekijk bijlage 66110Bekijk bijlage 66111
Hier sluit ik mij volledig bij aan. De ene trassie is de ander niet 🤪

Gents, de topic ging over de ikan .
Deze heb ik zo nog niet gemaakt, maar het wordt na het kezen van deze wel tijd.
Heerlijk.

@Huisje_boompje_barbeque . Heb je er een atjar (schaaltje op de achtergrond) bij gemaakt ?

@Ewald @noskos . Helaas ben ik geen trassi fan. Toch maarmweer eens gaan proberen.

Heerlijk.

@Huisje_boompje_barbeque . Heb je er een atjar (schaaltje op de achtergrond) bij gemaakt ?

@Ewald @noskos . Helaas ben ik geen trassi fan. Toch maarmweer eens gaan proberen.
Dat schaaltje op de achtergrond heeft mijn vriendin gemaakt.
Het is een soort salade van geblancheerde waterspinazie en wat andere dingetjes er doorheen met een azijn dressing. Wat dat betreft eigenlijk wel een soort van "zuurtje"" , maar atjar zou beter erbij passen.

Heerlijk.

En trassie is deel van het recept. Dus nog steeds ontopic hoor 🙄😂 Iemand vroeg waar hij de ingrediënten kon vinden. En zo wordt dit recept misschien opeens wel vaker gemaakt.

Als we het nou over de wasmachine van de buurvrouw hadden inmiddels maar dit hoort nog steeds bij het onderwerp.

Wauw dit ziet er schitterend uit :love: , oh krijg net te horen dat het recept al opgeslagen is 😜

Terug
Bovenaan Onderaan