BasBQ
Beef en Steak

Ideeen voor decoratie nieuwe buitenkeuken gevraagd

 
 

TdeH

Vuurmaker
Berichten
77
Beste mede q-ers,

Ik heb een nieuwe buitenkeuken laten samenstellen en die is afgeleverd.
Erg blij mee maar wat ik erom nog doe is nog lastig
Zat te denken aan die vintage metalen platen maar misschien hebben jullie een goede site of ideeen?
Het gaat dan met name over de achterwand(en) en in/op of aan etc
De keuken is van douglas hout raden jullie aan deze nog te lakken want zou vetvlekken zonde vinden
De overkapping laat ik ook helemaal vernieuwen in de stijl van de keuken.
Hoor het graag!!!

20220413_152803.jpg
 
Ziet er mooi uit. Ik snap dat je het wilt lakken. Je hoeft Douglas hout niet te behandelen, maar als je het wel doet blijft het hout wel langer goed. Ik zou wel een transparante beits gebruiken
 
Om vet vlekken te voorkomen moet je hem behandelen ,met beits,olie,lak ,,
 
Mooie buitenkeuken!

Als je kleur van het douglas hout wilt behouden raad ik je aan Remmers HK lazuur beits te kopen. Ik heb onze overkapping hier mee gedaan, onze is nog mooi oranje, de buurman heeft bijna tegelijk met ons een overkapping neergezet en deze is al vergrijst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Mooie buitenkeuken!

Als je kleur van het douglas hout wilt behouden raad ik je aan Remmers HK lazuur beits te kopen. Ik heb onze overkapping hier mee gedaan, onze is nog mooi oranje, de buurman heeft bijna tegelijk met ons een overkapping neergezet en deze is al vergrijst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Heb ik ook gebruikt, heel mooi spul. Weet alleen niet of het ook goed gebruikt kan worden voor oppervlaktes die "belast" worden
 
Heb ik ook gebruikt, heel mooi spul. Weet alleen niet of het ook goed gebruikt kan worden voor oppervlaktes die "belast" worden
Eigenlijk niet volgens etiket.
Blijft ook enigszins vettig de eerste tijd.
Lijkt me niet top voor werkbladen.

(Overigens fijn produkt voor overkapping etc. Smeert supersnel weg en hout blijft mooi. Heb het ook gebruikt,)

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mooie keuken hoor, met koelkast zelfs 👌🏻voor ideeën kijken wij altijd op pintrest
 
Mooie keuken,
ik heb de mijne ook in Remmers HK lazuur beits gezet blijft lang erg mooi
 
Ik zie een deurtje zitten bij het gat voor je bbq, ga je dat dan steeds openzetten om je ventilatieschuif niet af te dekken? #dtv

Ik heb zelf ook net een tafel van douglashout laten maken, en kies er juist voor hem niet te behandelen. Ik hou erg van het vergrijzen van het hout, dat vind ik natuurlijker ogen.
 
Mooie keuken! Ik heb ook een keuken van douglas, en heb hem in de transparante tuinhoutbeits gezet. Twee lagen en hij houdt het nu al 2 jaar zonder problemen uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan