Beef en Steak

Iberico pluma Mojo rojo

Steen

Kooltjesharker
Dacht we gaan weer een keer een varkentje bereiden. Pluma. Nog nooit gemaakt of gegeten maar man man wat is dat lekker zeg! Zeker voor herhaling vatbaar hier in huis.

Het recept heb ik overgenomen van BBQ JUNKIE.

Ingrediënten:​

Overige Benodigdheden:​

• BBQ met Deksel
  • Keukenmachine
  • Grote Diepvrieszak

PLUMA IBERICO BEREIDEN​

Begin met het uit de verpakking halen van de Pluma Iberico, dep droog en laat op kamertemperatuur komen. Meng het grove zeezout, de zwarte peper en het knoflook granulaat door elkaar en bestrooi het vlees hier aan beide kanten mee.

MOJO ROJO VOORBEREIDEN​

Stook de BBQ op naar 200 graden directe hitte. Leg zodra de BBQ op temperatuur is de puntpaprika's en de rode peper op het rooster tot ze rondom zwartgeblakerd zijn. Hou 't goed in de gaten, want de rode peper is sneller klaar dan de puntpaprika. Als richttijd kan je voor de rode puntpaprika's 10 minuten aanhouden. Wanneer de paprika's en peper klaar zijn, leg je ze in een diepvrieszak. Doe de zak dicht en laat 10 minuten liggen.

PLUMA IBERICO GRILLEN​

Stook nu de BBQ verder op tot een temperatuur tussen de 230 en 250 graden. BBQ op temperatuur? Top! De Pluma Iberico steaks mogen op de BBQ. Grill ze ongeveer 4 minuten per kant en steek er voor de zekerheid nog een kernthermometer in. Bij een kerntemperatuur van 60 graden zijn de pluma steaks mooi medium. Wanneer de steaks mooi medium zijn, mogen ze van de BBQ en kunnen ze rusten in aluminiumfolie.

PLUMA IBERICO MET MOJO ROJO​

Ontdoe de paprika's en peper van hun velletje en zaadlijsten. Stop ze in de keukenmachine samen met de teentjes knoflook, amandelen, komijn, olijfolie en azijn en draai dit tot een grove salsa. Voeg naar smaak zout toe en serveer met de Pluma Iberico.

IMG_3693.jpeg

IMG_3699.jpeg

IMG_3700.jpeg

IMG_3702.jpeg

IMG_3703.jpeg

IMG_3705.jpeg

IMG_3706.jpeg

15c3647c-283a-4633-876e-b9dbd78a406d.jpeg

Laatst bewerkt:
Och, och, och wat een feest 😍 Simpel en heel lekker. Water loopt me in de mond

Mooi stukie. Smakelijk,

Is inderdaad naast een secreto echt heerlijk.
Wat is eigenlijk niet lekker van een ibericotje :)
Ziet er verder goed uit!

Ziet er heerlijk uit, voor mij mag hij iets meer medium ik zie nog redelijk wat rare vlees bij de 2 laatste plakjes.
Voorste 2 plakjes zijn perfect!

1743420904362.png

Terug
Bovenaan Onderaan