Beef en Steak

Iberico Buikspek met Hoi Sinsaus en ketjap

Knarf Of Spam

Tondelzoeker
Vanavond deze gemaakt op basis van dit recept: https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/oosters-buikspek/

De temperatuur en tijd kwamen bij mij totaal niet uit want met 130 gr en een stuk van 1,8 kg zou ik ongeveer na een uur al klaar geweest zijn. Laat staan 3 tot 5 uur. Door de temperatuur omlaag te gooien, aluminiumfolie en wat kunst en vliegwerk heb ik het gered tot de gasten kwamen. Geserveerd met zoete aardappelen en spitskool op 180 gr voor een uur met een boter-miso saus eroverheen. Al met al super geslaagd!

69fb209266f49a418fad02920fe0d5bf.jpg

38fc33ca56130c2735cfc682ac17374e.jpg

Heerlijk!

Heb je ook een foto van de bbq erbij?

Zzzjon bedoelt een foto van het vlees op de bbq
Precies, je moet wel een foto erbij posten van je gerecht op de bbq anders verdwijnt het naar de rookkamer/asbak.

Verplaatst naar de Rookkamer, dit is geen recept, het receptendeel is voor recepten die aan bepaalde regels moeten voldoen om het receptendeel uniform en overzichtelijk te houden. Lees hiervoor de huisregels recepten, die in elk recepten onderdeel staan, zie link hieronder.

Mocht hij aan de huisregels voldoen dan plaats ik hem op verzoek weer terug.
Let op dat in de onderdelen High & Fast en Low & Slow minimaal 1 foto moet staan van de bereiding op de BBQ, en niet alleen van de BBQ zelf.

Mooi resultaat! Op welke thermometer heb je 130 gemeten? Op de dome scheelt het soms 20 tot 30 graden met het rooster.

Terug
Bovenaan Onderaan