Beef en Steak

Hulp nodig voor wilde zijnen crisis

Peter64

Gerijpt
Ik lees onderstaand bericht. Ik stel 2 bbq's als hulp in deze cricis beschikbaar.
Laat de wild boars maar komen. (Graag gefileerd)

20201204_182129.jpg

Kom maar door met die zwijnen!

Groeten van Robert

Mooie oproep. Maar helaas word het jagen door Corona niet makkelijk gemaakt. Lange tijd mocht je maar met 2 man op pad. Nu met recente ontwikkelingen weer met 4 man. Komt er bij dat diverse FB pagina’s oproepen om nu in Corona tijd zo veel mogelijk de jagers in de gaten te houden en direct de politie te bellen als ze denken dat er meer dan 4 man in een jachtveld is. Iets wat eea niet stimuleerde. En om zn groep zwijnen effectief te bejagen zul je iets van een drukjacht moeten houden. En dat gaat niet met 4 man.
Buiten het fijt dat er veel te veel zwijnen op een hoop leven daar. Rukt de Afrikaanse varkenspest onder wilde zwijnen nog steeds op. Het is een kwestie van tijd en dan kan ineens alles weer. En zijn alle middelen geoorloofd....
Jammer dat het zo moet

Dat is de managementsamenvatting van wat ik er over las en hoorde afgelopen dagen, Bram. Tragisch.

Ik doe mijn deel: ik gooi er snel weer een stukje zwijn op!

• Leuk
Waarderingen: Bram
Zie alweer gedoe aankomen met allerlei groeperingen die lijnrecht tegenover elkaar staan :rolleyes:

Dit geldt niet alleen voor wilde zwijnen. Ook de aanvoer van o.a. hazen en fazanten is een stuk minder hierdoor.
Laat staan de problemen die het gaat geven voor volgend jaar.

Fazanten in Schotland / Engeland worden grotendeels als kuiken uitgezet en later in het jaar geschoten. De grondeigenaar doet hiervoor een flinke investering, welke wordt terug verdiend door betalende jagers. Doordat er nu niet in groepen gejaagd mag worden, wordt er veel minder geschoten.
In een normaal jaar heb je al 20-25% uitval door dat deze worden aangereden op opgegeten door vossen, dus het is niet zo dat ze dan volgende jaar lekker rond lopen.
De geminste inkomsten moet je wel kunnen dekken of......

Hazen hetzelfde verhaal als de post hierboven.

Gelukkig is er in oost Europa nog wel wat aan drukjacht en nu het kouder wordt en minder eten te vinden is, komen er ook meer varkens naar voederplekken. Maar het is idd veel en veel minder.

Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren aan schade voor de boseigenaren, waar normaal degene die de jacht pacht (deels) voor verantwoordelijk is.

We zijn er nog niet van af.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan