BasBQ
Beef en Steak

Hulp gevraagd? Geen netwerk verbinding mogelijk HM v5

Daanton

Kooltjesharker
Berichten
109
Hallo,

Ik heb een HM overgenomen na het instellen heb ik 1 cook als test geprobeerd, dit ging redelijk en ik zou de volgende dag meer met de PID instellingen aan de slag gaan.
De volgende dag had ik problemen om verbinding te maken via de wifi. Nu heb ik de wifi en UTP6 verbinding verwijderd en bij opstart liet de HM de fallback IP adress 192.168.200.1 zien. Deze kon ik niet bereiken vanuit mijn netwerk.
Nu zag ik een oplossing hier genoemd welke overeen komt met mijn problemen niet bereikbaar 192.168.200.1 en hier was de oplosssing om het SD kaartje van nieuwe software te voor zien.
Dit heb ik nu ook gedaan alleen is het anders uit gevallen, nu heb ik geen groen ledje bij de UTP en bij opstarten laat de HM helemaal geen IP adres zien. Als iemand zin heeft om mij op het paard te helpen hiermee graag.
 
BertM,

Ik dank je voor de reactie, ik heb het kaartje nog eens eruit en opnieuw erin gedaan goed aangedrukt maar bij opstart geen groen ledje (bij de UPT aansluiting. Display laat Pit 23 gr en Lid239 en telt af zien Orange led aan de boven kant brand en als Lid op 0 dan gaan aan de bovenkant de groene en rode led branden. Ik heb de TC niet aangesloten.
 
Weet je zeker dat je de goede image gebruikt hebt, een HM uit ronde 10 heeft een RPI3 en je moet ook de image voor een RPI3 gebruiken anders boot de RPI niet op.

Voordat je de image naar de SD kaart schrijft moet je deze eerst volledig wissen met SDformatterV4.exe .

Hier staat de juiste image en SDformatter: https://drive.google.com/open?id=0Bwa0lCCxzZ-3c0ROcDZLZDJ1SlE

Dat je een Pit temperatuur ziet komt waarschijnlijk om dat het probe type niet correct staat ingesteld.
 
Nosmo,

Ik dank je voor je reactie, ik heb V13 op de SD gezet, dat dit een andere was wis ik niet. Ik heb een mac dus ik denk dat ik met het exe bestand niet het programma opstart welke jij nu aangeeft. Is daar een mac versie van? Ik ga op internet wel ff zoeken.
 
Nosmo,
Ik heb de versie die jij aangaf op Het SD kaartje gezet. HM draait en ik zit er weer in en wifi lijkt te werken.
Nogmaals dank je wel.
 
Nosmo,
In deze versie geeft de Pit een hogere waarde, als ik in de selectie van de probes kijk zie ik geen THermokoppel of iets wat daar voor door kan gaan. Welke kan ik het beste selecteren, of heb je voor mij TC probe waardes die ik kan invoreren?
Bij voorbaad dank je wel.
 
Waar bij de Pitprobe "internal" staat kun je de thermokoppel selecteren. Dus in plaats van "internal" moet daar "thermocouple" staan.
 
Aan iedereen,
Hartelijk dank voor de hulp en wat mij betreft kan dit topic worden afgesloten, maar aan wie ik dit kan aan geven geen idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan