BasBQ
Beef en Steak

HowTo: Ikea Fantast thermometer snel stuk krijgen

Taapie

Tondelzoeker
Berichten
7
De Ikea Fantast is een mooie thermometer en werkt best goed. De meeste van jullie zullen hem wel eens gebruikt hebben of nog steeds gebruiken. Hierbij een korte HowTo hoe je de thermometer zo snel mogelijk weer bij het afval kan gooien.

Men neme een KogelBBQ en plaats de Fantast met de magneet op het deksel van de BBQ en voert de probe door het margrietwiel naar binnen
IMG_20200425_174926.jpg


Gooi lekker veel kolen in de BBQ voor een directe bereiding van wat vlees, zodat de temperatuur lekker hoog is en plaats de probe in een speklap of iets dergelijks. Geniet van het vlees en vergeet de thermometer van het deksel af te halen.

Na het uitbuiken kunt u de thermometer verwijderen en zal hij perfect nagegaard zijn
IMG_20200427_191958.jpg


Je kunt hierna eventueel de achterkant verwijderen en kijken of het display nog werkt, maar wees gerust: de temperatuur sensor zal geen correcte waarde meer weergeven.
 
Bekende beginnersfout;)
Doe je maar 1 keer.😄
 
Maar hoe pak je dit nou aan als je 2 thermometers tegelijk kapot wil laten gaan, passen er ook gewoon twee naast elkaar op de deksel?
 
Da’s de IKEA “3-2-1 Daiksell Pechg” methode 😃
 
Ook dat nog: made in China.
Dus een nieuwe duurt wel even
 
😂 heel herkenbaar,😂 inderdaad gebeurt je 1 keer
 
Al enkele versleten tijdens het bierbrouwen. Als ze werken zijn ze prima, zeker voor het geld. Maar eenmaal wat wort in de sensor dan kon je ze wel weggooien
 
Deze methode werk ook perfect voor een Lidl magnetische sensor kan ik bevestigen. Wellicht even in de topic start een lijst bijhouden van compatibele thermometers?
 
ik heb mijn sensor verneukt.
Draadje van de poot van de conveggtor weggeschoven en zo boven de gloeiende kolen.
Draadje verbrand.

Dus als iemand de fantast himself wilt die heb ik nog leggen.
 
Ja, jammer dat je die probes niet apart kunt kopen. Het is altijd zonde om zo een perfect bakje weg te moeten smijten
 
Shit happens. Zie je tenminste dat hij echt van Ikea is.
Weber heeft van die steuntjes voor aan het handvat.
Succes
 
Tja, zweeds bbq spul......
 
De fantast bovenop het hitteschildje van het handvat leggen tijdens een sessie, heeft hetzelfde effect trouwens....

(Heb ik uiteraard van horen zeggen )
 
Terug
Bovenaan Onderaan