BasBQ
Beef en Steak

Hout Gestookte Pulled Pork

 

de loc

Vuurmaker
Berichten
55
Rugby kijken zonder bier en vlees....
Neee!

De offset aangestoken en voor de 1e keer pulled pork. (misschien verdien ik wel een knorretje)
Om het helemaal spannend te maken ook voor de eerste keer hout gestookt.

2,6 kilo varkensnek beetje trimmen
20140821_183845_zpsfijukvio.jpg~original


Daarna in de zelf gemaakte rub (geheim van de smit ;) )
20140821_184813_zpsf1n1qht5.jpg~original


Nachtje rusten en zaterdagmorgen de BBQ aan.
Hout gestookt om 11:30 begonnen rond 12uur het nekje er op.
Op naar de zone
20140823_131738_zpsqzzadq1i.jpg~original
 
Wat een Sjaak zeg. Mooi. Succes vandaag!
 
mooie bbq zeg...ook weer beniewd naar het eindresultaat...hoevaker ik PP voorbij zie komen hoe meer ik het ook eens wil maken
 
Wow wat een gave bbq heb je!!!! Blijf posten  :p
 
Bedankt voor de reacties :)
Mooie run gehad gister, ondanks een paar fikse buien.
De offset gaf geen krimp B-)
Een keer zakte de temp wat weg door een stuk hout dat er geen zin in had.
Zag ineens de temperatuur wegzakken nadat ik had bijgevuld. Ander blok er op en hij ging weer. Ik kon hem redelijk goed op temperatuur (gemiddeld 110C) houden met hout. Met kolen ging dit toch makkelijker en dat is  prettiger voor de buren omdat het minder rookt.

De "zone" kwam ik vrij vroeg tegen in mijn beleving. Tussen de 59C en de 63C werd mijn geduld op de proef gesteld.
Niet veel stijgen en dalen maar wel heel lang wachten op weer een graadje er bij.
Alle tijd om stoere verhalen te vertellen aan de inmiddels aanwezige vrienden.

Na de zone begonnen met moppen. Circa om de 20 minuten tot aan 75C. Toen heb ik hem ingepakt en door laten garen tot 88C. (rond 21:30 bereikt in 9:30 uur)
Half uurtje laten rusten en getrokken.
De sappen uit het folie heb ik met de mop gemengd, snel ingekookt en door de Pulled Pork gemixt vlak  voor het serveren.
Het ging om een heel klein beetje.

Geserveerd met bolletjes en Coleslaw en zelfgemaakte sausjes.
Het was heerlijk en ga dit zeker nog vaak herhalen.

Noskos bedankt voor het Pulled Pork wedstrijd recept.  :-*
Dit is de basis geweest voor mijn PP. Echter gecombineerd met andere tips van jullie allemaal.

Gelukkig hebben we de foto's nog. Ze zijn in het donker gemaakt en niet top, maar toch.
Wat denken jullie? Knorretje waardig?

20140823_212824_zpsir2yzzfs.jpg~original

15f4b989-acba-468b-9308-90221d39209f_zps2d96aa36.jpg~original

ccb6add3-3e4a-49da-b35a-dabf0775e323_zps71186e82.jpg~original

 
Heb je ook nog een foto dat hij echt op de Q ligt? Dan is het zeker een knor voor jou!
 
Ik ga niet over het uitdelen van de knorretjes maar hij ziet er wel heerlijk uit!
 
Lin zei:
Heb je ook nog een foto dat hij echt op de Q ligt? Dan is het zeker een knor voor jou!

Helaas, die zit niet in de verzameling. Hij ligt onder de klep op een van de eerste foto's  :-S
 
Geweldig om te zien dat mijn ex smoker het zo goed doet,
Mooi stuk vlees en een mooie run.
Goed bezig
 
mooi stukkie vlees  :)
 
de loc zei:
Lin zei:
Heb je ook nog een foto dat hij echt op de Q ligt? Dan is het zeker een knor voor jou!

Helaas, die zit niet in de verzameling. Hij ligt onder de klep op een van de eerste foto's  :-S

Dan ben ik benieuwd of de knor er komt....  Maar wel erg mooi gedaan hoor! Ziet er goed uit!
 
Siep zei:
Geweldig om te zien dat mijn ex smoker het zo goed doet,
Mooi stuk vlees en een mooie run.
Goed bezig
Hoi Siep,
Leuk je hier tegen te komen.
Ben nog erg blij met de offset!
Waar BBQ jij tegenwoordig op?
 
Lin zei:
de loc zei:
Lin zei:
Heb je ook nog een foto dat hij echt op de Q ligt? Dan is het zeker een knor voor jou!

Helaas, die zit niet in de verzameling. Hij ligt onder de klep op een van de eerste foto's  :-S

Dan ben ik benieuwd of de knor er komt....  Maar wel erg mooi gedaan hoor! Ziet er goed uit!

Niet knor-waardig waarschijnlijk?
Of moet ik het nog ergens aanmelden ofzo?
 
De PP ziet er heerlijk uit.
Voor een knorretje zou ik graag een foto zien met het vlees op de BBQ.
 
Kijk zo zien we het graag, een mooi stuk vlees op de barbecue. Gefeliciteerd met je knorretje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan