Beef en Steak

houdbaarheid

schallie

Tondelzoeker
ik heb even een vraag over de houdbaarheid van mijn stuk nek.
Ik heb zaterdag een een stuk nek van 1100 gram gekocht en ik heb hem direct geinjecteerd.
Nu wil ik hem vandaag in de rub zetten en morgenvroeg op de bbq leggen, nu begin ik te twijfelen aan de houdbaarheid van het vlees.
De koelkast staat op ongeveer 5 graden en het vlees is ingepakt in folie.

schallie zei:
ik heb even een vraag over de houdbaarheid van mijn stuk nek.
Ik heb zaterdag een een stuk nek van 1100 gram gekocht en ik heb hem direct geinjecteerd.
Nu wil ik hem vandaag in de rub zetten en morgenvroeg op de bbq leggen, nu begin ik te twijfelen aan de houdbaarheid van het vlees.
De koelkast staat op ongeveer 5 graden en het vlees is ingepakt in folie.
Hallo schallie, ik ben geen expert maar het moet volgens mij geen probleem zijn mbt houdbaarheid. Ik had em waarschijnlijk net voor het rubben ge?njecteerd en daarna, ingewikkeld in plasticfolie, voor een nachtje in de koelkast, maar das persoonlijk. Eerlijk gezegd injecteer ik mijn procureurs nooit, het vlees is vet genoeg vind ik. Wat ik tijdens het BBQ-en altijd doe is het stuk vlees ieder uur besproeien met een mix van appelsap en appelazijn (en als ik het in huis heb een scheutje JD) om zo uitdrogen te voorkomen en een mooie bark te krijgen. Met een koelkasttemp. van 5?C hoef je niet bang te zijn voor bederf lijkt me. Het vlees komt als het goed is uit se koeling en zal niet heel snel in temp. omhoog schieten aan gezien het buiten max. een graad of 10 is. Ik denk dat jij er een heerlijk stuk vlees aan gaat hebben en wens je derhalve dan ook smakelijk eten en fijne feestdagen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

met andere spreker eens  , alle handelingen zoveel mogelijk in ??n keer doen , besmetting met bacteri?n gebeurt als wij het verwerken , dus dit zoveel mogelijk beperken , pas doen voor de bereiding.

Eet smakelijk

oke bedankt voor de reactie.
Ik heb het nu voor de eerste keer geinjecteerd, voorheen alleen in de rub gezet en toen vond ik het een beetje vlak van smaak. daarom dit een keer geprobeerd. Ik heb nog een stuk van ruim 2 kilo in de vriezer, die wil ik graag met ouderjaarsdag klaar maken.

Het klopt dat het dan wat vlakker qua smaak is.. wat ik altijd doe is het opgevangen vocht na het pullen (neem aan dat het pp wordt?) aan het vlees toevoegen.. of althans een deel. Dit geeft wel iets extra's vind ik, maar misschien dat die truc bij jou al bekend is haha.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ik heb toen idd het vocht weer toegevoegd met wat wat bbqsaus.
Nu ik hier lid ben zie ik veel lekkere en handige tips voorbij komen.

fijne feestdagen!

Terug
Bovenaan Onderaan