BasBQ
Beef en Steak

Hoi!

A

Alexander

Gast
Hallo BBQ-ers,

Ik wil mij even voorstellen. Ze noemen mij Alexander en dat vind ik best. Ben geboren en getogen in Rotterdam en woont nog steeds in de buurt. Huisje boompje beestje, getrouwd, gemiddeld aantal kinderen, middelbare leeftijd en te weinig vrije tijd. Jan modaal uit de vinex wijk dus.

Ik BBQ nu zo'n 20 jaar en ben een vleesliefhebber, groente komt alleen op de BBQ omdat de vrouw dat lekker vindt. Ben begonnen met een HEMA rvs grill BBQ van 25 gulden die het 15 jaar heeft volgehouden totdat uiteindelijk het rooster het begaf.

Ook veel bouwmarkt "zuil" grill BQQ's gehad (rommel) maar uiteindelijk toch voor de kogel BBQ gekozen (Albert Heijn aanbieding) en zo'n 5 jaar terug mijn Weber 57 OTP aangeschaft als primaire BBQ. Goed ding.

Voor op vakanties en direct grillen als de OTP staat te garen, heb ik 2 jaar terug een Weber Go Anywhere gekocht. Prachtig apparaatje. Visite vind het leuker om snel zelf een sate te bakken dan eens in het kwartier de OTP met spare-ribs / hele kip te mogen openen, is niet zo spannend. Dus de WGA is een leuke aanwinst, kan ook op tafel staan.

Bij de WGA is het door zijn formaat wel wat meer opletten bij de indirecte methode maar ik kan er nu ook lekker op garen. Als ik op vakantie na 1,5 uur mijn spare-ribs onder het deksel vandaan haal ben ik zeer populair ;-).

Ik neem de tijd om te BBQ-en en spare-ribs vind ik erg lekker. Verder vind ik karbonades (op de WGA / sappig!) en gamba's erg lekker. Rollade, worst, brood, pizza, soep... bijna alles kan op de BBQ, maar geen groente ;-).

Vind het leuk om lekkere nieuwe gerechten waarvoor je niet de hele dag in de keuken hoeft te staan (buiten koken is het doel) uit te testen, vooral marinades. Verder vind ik het leuk om accessoires voor mijn BBQ's te kopen / maken.

Groet, Alexander.
 
Hoi Alexander,

Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Ha Alexander, welkom hier!
 
Hoi Alexander,

Hartelijk welkom en veel plezier op dit inspirerende forum
 
Alexander, van harte welkom :D
 
Welkom en veel plezier!
 
Hoi Alexander, welkom hier
 
hoi Alexander,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom Alexander!
 
Welkom Alexander!


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk 2
 
Een warm welkom Alexander!
 
structor zei:
Leuke voorstelpost Alexander! Wat voor soort accessoires heb je gemaakt? Ik laat me graag inspireren.

O ja welkom!

Nou, zelf gemaakt... heb geen werkplaats. Ik koop vaak bij Ikea en Lidl/Action/Xenos etc. dingen die niet voor de BBQ zijn maar wel handig. Bij Weber is alles best wel prijzig. Als je een vleesrekje moet kopen ben je zo een paar tientjes verder en ik gebruik daarvoor een pannendekselhouder van de Ikea van 4,95. Beetje "beat the system" zullen we maar zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan