BasBQ
Beef en Steak

Hoi!

S

SuzanneV

Gast
Hoi!

Ik ben Suzanne, al jaren liefhebber van koken. Na een rondreis door Louisiana & Missisippi helemaal fan van deze keuken en flink ge?xperimenteerd met jambalaya's, gumbo en wat al niet meer. Tijd voor iets nieuws. In Memphis had ik mijn eerste broodje pulled pork gegeten en was meteen verliefd dus dat moest nu maar eens de nieuwe uitdaging worden. Vorige week de stap gezet om mijn eerste kettle bbq te kopen. Een big green egg lijkt me super, maar iets te prijzig om mee te beginnen. Mocht deze hobby uit de hand gaan lopen dan kan ik altijd nog op zoek naar iets leukers. Maar voorlopig experimenteer ik er lekker op los met mijn nieuwe Weber Original Kettle Premium 57 cm. Meteen het eerste weekend begonnen met een beercan chicken, en zelfs mijn vriend (die al in geen 15 jaar vlees heeft gegeten) kon de geur niet weerstaan en heeft een stuk geproefd haha. Gister een simpelere maaltijd gemaakt met jerk chicken en maiskolven. En dan was het vandaag eindelijk tijd voor Het Project: pulled pork. De wekker stond om 08.00 maar om half 7 stond ik al stuiterend langs de bbq :) Inmiddels is de temperatuur van mijn pork opgelopen tot 72 graden en is dit dus mij eerste zone-moment. Spannend! Ik zal mijn hele pulled pork verhaal nog wel apart vertellen in uitgebreide variant. Nu snel weer even naar buiten om te kijken hoe ver we staan!!
 
Ha Suzanne, welkom hier! Altijd spannend zo'n eerste eigengemaakte PP, succes ermee, en voor straks eet smakelijk. ( mocht je toevallig foto's gemaakt hebben, van begin tot eind, en je plaatst ze op Genootschap, krijg je ook gelijk je Knorretje, dat is niks meer of minder dan een plaatje naast je naam omdat je PP gemaakt hebt. Is geintje, maar voor sommigen serieuze business). Hier kun je lezen hoe eea in zijn werk gaat.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/huishoudelijk/wat-betekenen-die-plaatjes-onder-iemands-naam/
 
Welkom!
Die plaatjes zijn dus echt wel serieus!
ik heb mijn piggy bijna een week en ik elke avond voor het slapen gaan kijk ik nog snel, even vol trots, naar dat guitige koppie.  :p
 
Suzanne, welkom en voor straks eet smakelijk!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi suzanne. Welkom.
En die vriend van jou, die gaat nog veeeeeeeel meer vlees eten  :D
 
Welkom!  B-)
 
Dank voor het hartelijke welkom! De pulled pork was gelukt.. maar ruimte voor verbetering is er altijd. Ik zal zo eens uitvogelen hoe ik mijn hele verhaal met foto;s hier ergens kan plaatsen. Vriendlief heeft weer lekker een een broodje mee gegeten haha. Snap ik! Bij de geur van pulled pork valt een quinoa burgertje natuurlijk in het niet.
 
SuzanneV zei:
Dank voor het hartelijke welkom! De pulled pork was gelukt.. maar ruimte voor verbetering is er altijd. Ik zal zo eens uitvogelen hoe ik mijn hele verhaal met foto;s hier ergens kan plaatsen. Vriendlief heeft weer lekker een een broodje mee gegeten haha. Snap ik! Bij de geur van pulled pork valt een quinoa burgertje natuurlijk in het niet.
Wat is dat, quinoa? :-/
Ps
Zie http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html
 
Welkom, leuk dat je mee komt doen!
 
Ridevi71 zei:
SuzanneV zei:
Dank voor het hartelijke welkom! De pulled pork was gelukt.. maar ruimte voor verbetering is er altijd. Ik zal zo eens uitvogelen hoe ik mijn hele verhaal met foto;s hier ergens kan plaatsen. Vriendlief heeft weer lekker een een broodje mee gegeten haha. Snap ik! Bij de geur van pulled pork valt een quinoa burgertje natuurlijk in het niet.
Wat is dat, quinoa? :-/
Ps
Zie http://www.bbq-nl.com/2012/11/wedstrijd-pulled-pork.html


Haha tja voor mij als vleesliefhebber valt een vegetarische vriend niet altijd mee! Gelukkig eet ie wel vis. En als hij een vleesvervangende burger naast 'the real thing' op de bbq wil leggen is dat zijn probleem ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan