Beef en Steak

Hoi BBQ-genootschap

Boeler

Tondelzoeker
Mijn naam is Edwin.

Al enige tijd heb ik een cobb. Lekker makkelijk midden op tafel en enigszins handzaam.  Hierop heb ik appeltaarten gebakken, paella gebouwd en talloze kippen eetbaar gemaakt, maar toch meest als luxe gourmetstel.

Mijn grotere bbq was een schaarmodel uit de knakenbak van de bouwmarkt. Alles hierop ging al gauw te hard of te zacht.
Al een tijd zag ik voor mij de voordelen van een kogelbbq. Helemaal na diverse topics gelezen te hebben op dit forum.
Die gekke schaarQ bleef maar overeind staan, zelfs na een jaar buiten in weer en wind.
Na de verbouwing van de tuin heb ik dit ding weggedaan naar de stort en moest er wel een nieuwe komen. Ik wilde niet nog een jaar wachten. uitstel=afstel
Met behulp van wat rentepunten heb ik mij een weber original kettle premium 57cm cadeau gedaan. Multifunctioneel en genoeg mogelijkheden tot uitbreiding.
Deze zit nu nog nieuw in doos dus ervaring... nee, dat moet nog komen.

Ik sluit niet uit dat het bij deze blijft, want wat ik hier allemaal voor apparaten tegenkom... het maakt mij enthousiast. Helemaal als het uit de DHZ-hoek komt.

Qua bereiden op de Q ben ik een leek, maar ik weet wel wat ik lekker vind en dat ik het meest wat hier de revue passeert graag mag hebben.
Ik wil hier leren de nieuwe q goed onder de knie te krijgen zodat er niet te veel stof op hoeft te komen.  Als het je goed afgaat dan pak je hem toch sneller.
Hiervoor wil ik van alles proberen van houtskool tot ecobrasa (van mijn cobb) en kipspies tot stoofpot.

Volgens mij ben ik aan het goede adres!

Welkom!

Welkom hier

Leuk man. Bij mij is het ook met een cobb begonnen.
Nu gaat deze eigenlijk alleen maar aan op vakantie of als we bij iemand gaan eten en ik ben aangewezen om het vlees te maken  :D

Het blijft een handig en vooral zeer zuinige bbq.

Maar een mooie weber, dat is helemaal geweldig.

Gaat goed komen.
Succes

Welkom

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan