Beef en Steak

Hoeveelheden voor een groep inschatten

Marieken

Pitmaster
Hallo allemaal, ik heb een tijdje niet achter de bbq gestaan, maar heb overmoedig besloten dit weekend voor 21 mensen te gaan koken op een weekend weg. De bbq is zaterdagavond.

Mijn plan is:
Pulled pork, met coleslaw, bbqsaus en broodjes uiteraard (15). Pulled oyster mushroom voor 6 veggie /non pork eters.
Sate ayam (16) met gegrilde groenten en sate saus en stokbrood. Sate van tempeh voor 5 veggies.
Zalm (zalm van een plankje of warm gerookte zalm) als een kleine bite erbij, vooral voor twee mensen die geen vlees eten maar wel vis.

De recepten heb ik nog wel, en de pulled pork zal wel loslopen. Tis als fietsen toch, je verleert het niet. Hoop ik. Maar met de hoeveelheiden zit ik wel te rotzooien. Ik schat in dat we veel grote eters hebben. Ik vind het niet erg als er leftovers zijn uiteraard. Ik dacht ongeveer 3 ons varken en 2 ons kipdij per persoon, dus 4,5kg varken en ruim 3kg kip. Wat denken jullie?

En hoeveel groenten zouden grillen voor zo'n groep (rode ui, paprika, courgette etc, lekker met wat lenteui en geschaafde kool bij de satésaus)?

Ben benieuwd!
(en heel veel zin om zelf ook weer vaker te gaan bbqen 😋)

Laatst bewerkt:
Ik zou vooral de hoeveelheid kip wat groter doen. Afgelopen weekend met 5 volwassenen gezeten, menu met 7 gerechten. Hierbij is al 2 kg kip verdwenen... er zijn altijd mensen die het een lekkerder vinden dan het andere, 3kg lijkt mij wat krapjes (maar ik heb vaak wat over...)

Verstuurd vanaf mijn SM-F731B met Tapatalk

Tja, 5 ons vlees per persoon lijkt mij wel veel en dan nog broodjes, salade. Aan de andere kant, wat Bart zegt klopt natuurlijk ook. De een heeft meer trek in kip dan varken. Je moet dus van allebei veel hebben. Je zegt zelf al dat je restjes prima vindt. Dan zou je inderdaad wat extra kip kunnen nemen. 😀

We kunnen je ook wel even helpen met de restjes trouwens?

Ik zou doen;
~6kg pulled pork
~6kg kip
~2 zalm zijdes

Ik vind 21 man namelijk echt wel fors.
Bovendien is de vraag of men hun eigen broodje pulled pork maakt?
Ik kan je zo m'n ene maat met mn andere maat vergelijken: de ene maakt een net broodje. de ander kijkt naar de coleslaw van 'moet dat echt?' en pakt liever dubbele portie pp.

Terug
Bovenaan Onderaan