Beef en Steak

Hoeveel vet op een stuk vlees?

Twolde

Tondelzoeker
1000085770.jpg
1000085771.jpg
1000085772.jpg
1000085773.jpg

Ik bbq nog niet zo gek lang, maar is dit niet wat veel vet om weg te snijden? Bijna 300 gram is best zonde denk ik.

Dat ligt aan de schnitt van het vlees. Bij sommige zit niks (tournedos) terwijl a bij andere stukken juist ontzettend veel vet zit (brisket)

Dit is een short rib, daar zit redelijk wat vet op, waarom heb je hem helemaal schoon gemaakt?

Dat word een droge hap zo zonder de vet laag , je kan hem nu beter stoven in een do .

Dat ligt aan de schnitt van het vlees. Bij sommige zit niks (tournedos) terwijl a bij andere stukken juist ontzettend veel vet zit (brisket)

Dit is een short rib, daar zit redelijk wat vet op, waarom heb je hem helemaal schoon gemaakt?
Hier meld Noskos dat het harde vet eraf moet, dat heb ik dus gedaan. Maar ik begrijp hieruit dat ik iets te enthousiast ben geweest...

Ik snij bij mij short ribs meestal het vet weg idd. Wil ook nog ergens een rub erop hebben.

Succes (y)

Het is ook wel een beetje persoonlijke smaak denk ik, en hoe je het gaat bereiden. Ik had er zelf ongeveer een krappe centimeter op laten zitten, met kruiden erop en soms even bespuiten met een lekkere spritz, in de offset (low & slow), dan wordt dat vetlaagje echt heerlijk (vind ik dan he).

Anyway, ik zou dat spekvet dat eraf komt ook nog gebruiken of invriezen / opsparen met andere beetjes later.
En dan op zn tijd bijvoorbeeld eens rustig uitbakken op een laag pitje, reuzel van maken, en dat kan je dan weer gebruiken voor van alles.

Dit heb ik laatst zelf uitgebakken, van een kilootje spekvet.
Toevallig net nog wat van gebruikt voor door het pizzadeeg 🤷‍♂️🥳

DSC05484.JPG

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan