Beef en Steak

Hoe saus resten op bbq schoonmaken

Schaaferr

Tondelzoeker
Ik heb flink wat bbq saus gemorst op de vuurlinie van mijn keramische bbq. De suiker is hard en zwartgeblakerd.. Hoe krijg ik dit er weer af? Heb wat met een schuurspons geprobeerd maar het grootste gedeelte blijft zitten.

Op de vuurlinie? Verklaar je nader, begrijp niet goed wat je bedoelt.

Schoon branden, Ei opstoken tot 350+ graden met de platesetter er in en even een uurtje op die temperatuur houden.
Als je platesetter vies is aan een kan dan zorgen dat je die kant naar beneden hebt.

Als ik Pizza's gemaakt heb op m'n Ei is hij daarna altijd weer prachtig wit van binnen.

Ewald zei:
Op de vuurlinie? Verklaar je nader, begrijp niet goed wat je bedoelt.

Daar had vuurring moeten staan.

Ei is mooi opgestookt tot 350 graden en voor het grootste gedeelte mooi wit gebrand. BEHALVE op het gedeelte bovenop de vuurring, net waar de saus spetters zitten.

Zelfs m'n Nomex is voor een deel weggebrand ;)

Het blijft wel een BBQ, helemaal wit zal hij nooit meer worden :)

Ik heb ook wat zwarte vlekken op mijn platesetter die wat hardnekkiger zijn.
Op den duur vervagen ze wel.

Heb je geen onkruidverbrander? Of een creme brulee brander? Aansteken en branden, daar kun je goed mee richten.

Als het verkoolt is door de 350 graden sessie, kun je er weer wat af halen. Zit er daarna nog steeds iets op, lekker laten zitten. Gebeurd niets meer mee; nieuw zwart keramiek

Nieuw zwart keramiek dus ;) volgende keer dat ik m'n bbq aansteek zal ik het nog even met de onkruidbrander proberen. Tnx voor de tip

Terug
Bovenaan Onderaan