Beef en Steak

Hoe lang rookt bij jullie de CSG

MR. MEAT

Tondelzoeker
Goedemorgen BBQ en Rook medestrijders,
Ik was eigenlijk benieuwd naar hoe lang bij andere de CSG van Weber blijft roken.
Ik ben gisteren om 11:30 uur begonnen met wat kaas en wat eitjes roken. CSG gevuld met mix van Hickory en beuken mot.
Om een uurtje of 6 heb ik de eieren eraf gehaald, maar toen zat er nog behoorlijk rook in de Q en ook nog behoorlijk wat rookmot in de CSG.
Toen bedacht de kaas er maar op te laten liggen en het mot op te laten branden.
Gisteren avond moesten wij weg en waren pas laat thuis. Toen niet meer naar de Q geweest. Was immers koud genoeg voor de kaas buiten en zou vanmorgen wel kijken.
Dus nu net net rond een uurtje of 9 toch maar even bij de Q gaan kijken. En tot mijn verbazing, hij rookt nog steeds….
Herkennen jullie dit?
Nu is dit pas de eerste keer dat ik hem helemaal gevuld heb. De twee keer hiervoor heb ik hem maar een klein stukje gevuld. Was toen voor een uurtje of 4. Toen ook voor wat eitjes.
Ik vind dat hij nu wel behoorlijk lang rookt.
En hij brandt toch echt goed..
Herkenbaar?

Groeten Remco

ps.De laatste 2 foto’s zijn van hedenmorgen.

IMG_2126.jpeg

IMG_2130.jpeg

IMG_2146.jpeg

IMG_2147.jpeg

Ik heb geen ervaring met die van weber maar de csg die ik heb (standaard ding wat de meeste hebben) rookt ongeveer 12 uur als hij vol zit.

24 uur zoals bij jou vind ik wel heel er lang.

Ik heb ook die van Weber en ben ook verbaasd geweest over hoe lang hij het deed. Maar het ligt voornamelijk aan de mot. Ik heb namelijk ook wel eens gehad dat hij relatief snel op was. (tijden weet ik niet precies)

Ik heb twee keer goudse kaas gerookt. Met zo veel rookmot doe ik ongeveer 2 uur, na 2 uur haal ik de kaas er af.
1000055853.jpg

Ik heb ook zo'n standaard vierkante csg. Vol doet ie bij mij het ook zo'n 12 uur.

Ik denk dat die van mij het ook 12 - 16 uur volhoud, maar dat gebruik ik eigenlijk alleen voor zout en peper.
Eieren hebben genoeg aan een uur en kaas aan 2 uur.
Kaas die ik rasp en voor gerookte kaassalade gebruik rook ik iets langer (kleine 4 uur) maar alles langer is het naar mijn mening niet meer te eten.

Oeh, pittig kaasje 🙈.

Terug
Bovenaan Onderaan