BasBQ
Beef en Steak

Hoe is de garantie bij een 2e hands BGE ??

Chris02

Sprokkelaar
Berichten
31
Volgens de site van BGE is de garantie niet overdraagbaar naar de nieuwe eigenaar.  Dus als je een 2e hands BGE zou kopen kan dit een beetje een risico zijn lijkt mij. Zeker mocht het keramiek kapot gaan. In mijn ogen een rare constructie van BGE.

Iemand ervaring met het claimen van garantie met een 2e hands BGE indien je wel de papieren hebt van de 1 eigenaar.
(Deze vraag aangezien ik een mooie 2e hands BGE heb gezien maar gezien bovenstaande nog twijfel. )
 
neem eens contact op met de forum sponsor, Gerard van probbqshop, goede en eerlijke uitleg en een prima service. hij zal je er alles over kunnen vertellen
 
Bedankt voor de tip. Een reeds chatcontact gehad.  Garantie is alleen voor de (1e) koper en dus NIET overdraagbaar.
 
Wel zwart wit die garantie aangezien je een nieuwe auto 10z kan doorverkopen en binnen de fabrieksgarantie nog steeds aanspraak kan maken op de fabrieksgarantie als je binnen de termijn zit.
 
Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Een BGE is een degelijk product, als er iets mee zou zijn was dat nu al naar boven gekomen.

Je kan het wel in de onderhandelingen meenemen ;).
 
Daar heb je ook wel gelijk in Frist. Alleen een goed gebruikte BGE MINI zonder papieren voor 280euro is aan de ene kant interessant de andere ook een risico.  B-)
 
Alles wat je tweedehands koopt is een risico; dat neem je mee in de prijs. De vraag voor jou is of het een aanvaardbaar risico is ten opzicht van de prijs.  ;)
 
Ik denk dat als er wat is en je dit aankaart bij BGE je best wel geholpen zal worden, Weber is hier ook niet flauw in.
 
Inmiddels een nieuwe BGE minimax bij een erkend dealer gekocht :) en natuurlijk gelijk uitgeprobeerd, werkt prima!
BGE stond reeds in elkaar gezet klaar in de winkel, dus geen gehannes thuis.

De kassabon en de winkel bon betreffen het garantiebewijs heb ik begrepen van genoemde winkel. Mijn vader heeft 6 jaar geleden een BGE medium gekocht en kreeg er nog de nodige documentatie bij incl een soort handgeschreven garantiebewijs.  Dat is nu blijkbaar anders geworden.  Iemand ook deze ervaring? ??

Gelijk de BGE op de BGE eu site geregistreerd,  wat iedereen gewoon kan doen blijkbaar,  er wordt niet naar een specifiek nummer gevraagd. Ik dacht dat dit anders ging en je een soort van EGG Member werd. Iemand hier een antwoord op voor mij als egg groentje. ;)
 
Als de kassabon het garantiebewijs is, dan is de garantie (onofficieel) toch gewoon overdraagbaar, omdat er doorgaans geen naam op de bon staat? Of moet je registreren om aanspraak te maken op garantie?
 
Betreft een bon van de winkel waar mijn naam, datum en type BGE op staat vermeld.
 
Hoe vaak wisselt een ei nou uiteindelijk van eigenaar? Vaak maar 1 keer...
 
Zo goed als nooit.  Alleen de mini wel eens zag ik op marktplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan