Beef en Steak

Hoe ga ik mn Pulled pork maken

Mark b

Stoker
Hallo allemaal,
Ik wil graag m’n pulled pork gaan maken.
Nu komen hier de meest mooie bbq,s voorbij waarop dat kwa temperaturen vast houden allemaal heel makkelijk lijkt.
Echter heb ik om te beginnen een hele simpele bbq(een fatsoenlijk zit in de planning)
Echter een pulled pork maken vereist 12 uur .
Mijn bbq is lastig op de goeie temp te krijgen,schiet eigenlijk meteen door naar 200 graden.
En dan nog 12 uur lang zien vol te houden.
Zijn er hier meer die dit probleem hebben gehad?
Doe je blijven bijvullen met houtskool of mischien het hele project even op stal zetten tot er een geschiktere bbq is?

Ik hoor het graag

Oja hier een foto van m’n bbq
IMG_5242.jpeg

pulled pork kan makkelijk in 9 uur. Kijk even naar het wedstrijd recept van noskos.
Het op temperatuur houden zou ik met een snake doen.

Dank je wel Frits ,heb alle twee de filmpjes gezien en alles is duidelijk 👍

Lukt het een beetje om met deze Q een stabiele temperatuur te realiseren?
Heb je de luchttoevoer onder controle?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Zelf heb ik een model dat hier op lijkt. Sluit niet helemaal goed af en temperatuur managen voor lange bereidingen vind ik lastig.

Voor mij één van de redenen geweest over te gaan op een kamado.

Met de mijne is het lastig op z’n zachts gezegd.
Ik wil het gaan proberen met de snake methode om zo de temp lager te houden.
M’n Q is ook een goedkoop ding dus dat zal zeker niet helpen maar voor nu moet ik het er ff mee doen

Heb ook zo eentje gehad en dat werd alleen gebruikt voor de "standaard" bbq, temperatuur daarop was een ramp. Niet dat dit niet werkt ofzo, maar het was altijd wel wat en anderhalf jaar geleden zowat een weber performer gekocht.

Wat ik er wel goed aan vond: de ruimte die je had tov een ronde, daar kon net iets meer op, het "warmhoud" rooster. Maar temperatuur gewijs was het altijd wel wat, en die kolenbak had bij mij ook wel echt zijn beste tijd gehad

Wat je wel zou kunnen proberen is mandje op laagste stand ofzo en daar in die bak een soort snake maken en eens testen zonder vlees, het is niet 100% hetzelfde, maar zo zou je eens kunnen zien hoe lang je het kan volhouden en welke temperaturen je kan halen zonder dat je vlees moet gebruiken of nadien misschien moet redden, en zo bezorg je jezelf ook minder stress "als het voor echt is" :)

Het word ff behelpen ja.
Best een leuk ding hoor en m’n kip op blik was prima gelukt.
maar ik ga er gewoon voor,no nuts no glory hou ik mezelf maar voor!

Gewoon op tijd controles uit voeren. Als de temp te hoog wordt dan ga je hem uiteindelijk niet meer kunnen stoppen.. Dus op tijd de lucht toevoer remmen als hij dreigt door te schieten..
Komt goed joh!

En krijg je de temp niet onder controle, dan kan je ook nog een bak water er in zetten. Dat demp je temperatuur.

Terug
Bovenaan Onderaan