BasBQ
Beef en Steak

[HM 4.0] Gezamenlijk inkopen onderdelen

 
 

mrwolf

Pitmaster
Berichten
610
Ik ben van plan om een HeaterMeter 4.0 te gaan bouwen, al dan niet samen met wat medeforumleden. De onderdelen zijn prima verkrijgbaar, maar de verzendkosten lopen bij ??n enkele bestelling bij een aantal leveranciers nogal op.

De componenten voor de printplaat bij Mouser kosten samen 26,03, maar de verzendkosten zijn 20 euro. Boven de 65 euro zijn er geen verzendkosten, dus als ik nog 2 man/vrouw kan overhalen om samen te bestellen hebben we al een flinke besparing.

De verzendkosten bij Conrad zijn ook hoog in verhouding; voor een Wifi-module en een mono jackplug betaal je 11,52 met daarbovenop verzendkosten van 6,95.

Wie doet er mee? Ik ben op zich best bereid eea voor te schieten en te bestellen. Daarna kan het opgestuurd worden tegen kostprijs in ??n verzending, of meegenomen worden naar de nog te plannen bouwmeeting (helemaal gratis)
 
I'm in!! :D
 
Ik doe mee!

Ik heb al een Raspberry, HM print en een ventilator, de rest moet ik nog hebben; Atmel, wifi-usb, mono jack, losse onderdelen etc.

Mouser heeft al een hele tijd geen Atmel's, maar Conrad wel voor 5.44 euro. Misschien handig om hem daar te halen ipv wachten op Mouser.
 
Wat voor componenten horen er allemaal bij?
Ik heb zelf ook al een raspberry liggen. De rest niet :D
 
Ik maak binnenkort wel even een gedeelde spreadsheet met alle onderdelen die benodigd zijn, zodat iedereen kan inschrijven op wat hij/zij wil. Zo hebben we een goed overzicht, en kunnen we kijken wanneer we wat zo goedkoop mogelijk kunnen bestellen!

Edit: ik zie dat inmiddels HM 4.1 uit is, maar nog niet alle onderdelen hiervoor bestelbaar. Ik stel voor om hier nog even op te wachten. Nieuwer is beter :)
 
Ben ook wel ge?nteresseerd in deze meter, maar aangezien ik geen techneut ben kan ik ook niets inbrengen, buiten het idee om mee te doen.
Is dit alleen het elektronisch gedeelte of bevat dit ook de kleine ventilator voor de lucht te blazen?
Ik hoop dat ik,geen domme vragen stel,
 
Wat mij betreft is alles wat je nodig hebt om het geheel werkend te krijgen onderdeel van het verhaal, ook de ventilator.
 
Ik zie door alle draadjes het bos niet echt meer met alle controllers.
Ik heb wel aangegeven om alles gezamenlijk te willen bestellen in een van de andere draadjes.
En net als Danbras, wil ik wel een compleet systeem bestellen om te kunnen maken, zodat ik niet achteraf weer ergens naar op zoek moet (daar heb ik gewoon geen tijd voor helaas)

Dus ja ik wil, maar vraag dan ook aan de anderen uit de lijst of zij mee willen met deze bestelling. (mochten zij dit draadje nog niet gezien hebben, en dan de boot dreigen te missen)

HM + Gezamelijk bestellen + Meet:
?DanBras
?Ropeti
?BertM
?Mac
?Gerard
 
Yep....ik blijf een ja :)
 
Ik realiseer me dat ik hier wat laat liggen (sorry voor dat), dus ik ben blij dat iemand de aanschaf wil oppakken. Samenbouwen wil ik me wel tegen aan bemoeien. Ik meende dat JJ een ruimte hiervoor had, wat zou een handige termijn zijn?
 
structor zei:
Ik realiseer me dat ik hier wat laat liggen (sorry voor dat), dus ik ben blij dat iemand de aanschaf wil oppakken. Samenbouwen wil ik me wel tegen aan bemoeien. Ik meende dat JJ een ruimte hiervoor had, wat zou een handige termijn zijn?

Is onze beheerder nou een draadje aan het kapen ;) Ik denk dat het handiger is dit in de meeting draad te regelen, mensen die al spullen hebben zullen dit draadje wellicht niet volgen maar de meeting draad wel.

Iets met 2 centen
 
Ik heb juist dit draadje apart opgesteld naar  aanleiding van de meeting-discussie, maar het lijkt me erg handig om dit te gaan combineren? Ik zal ook gaan opnemen wie daar interesse in heeft, en wie er soldeerervaring heeft om de rest te ondersteunen bij het daadwerkelijk in elkaar zetten van het geheel.

Ik hoop na het weekend even tijd te hebben om alles in ??n overzicht te zetten en hier te delen.
 
Ik vind het nu wat te ingewikkeld worden. Ik dacht dat mrwolf twee meer mensen nodig had, nu begint het een waarschijnlijk een lange discussie over HM4.0 en HM4.1, mogelijk samen bouwen, wie wilt wat etc. te worden. Ik kijk het nog een paar dagen aan, en dan bestel ik waarschijnlijk zelf wel bij Mouser en Conrad als het niet tot een einde lijkt te komen...  :-/
 
Ik weet ff niet wat 4.1 inhoud (t.o.v. 4.0), maar alle nieuwste updates lijken mij mooi meegenomen toch ?
.
.
.
.
Eneh.........als ik helemaal eerlijk ben, heb ik ook geen flauw idee wat 4.0 eigenlijk is  :))
Maar volgens mij kan ik deze wel aan m'n iPhone koppelen  toch ?.

Mac
 
Wel zo netjes om hier even te melden dat ik graag gebruik maak van de actie van Nosmo om in te kopen en in elkaar te zetten. Het mag voor zich spreken dat ik dan ook geen centrale inkoopactie ga organiseren, helaas...

Als iemand zich geroepen voelt om dit over te nemen, be my guest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan