BasBQ
Beef en Steak

High and fast lamskotelet, zalm en mini hamburger

 
 

Rioja Crianza

Sprokkelaar
Berichten
29
Vandaag weer heerlijk gegeten ! Lamskoteletjes gekocht bij de Turkse slager. Gegrild en slechts Maldon zout toegevoegd na het grillen.
Een knakworstje erbij en mini hamburgers gemaakt ( gehakt gekruid met peper, zout, paprika poeder, verse knoflook, een uitje, een ei en gemengd met
panko). Erbij wat rauwe ui en Ajvar. Tevens een lekkere pasta salade erbij met wat stokbrood.
Mijn vrouw houdt meer van zalm, dus dit er ook bijgemaakt. Op een alu schaaltje gelegd en iets van het vuur voor ca. 10 minuten weggelegd.
En oh ja...een heerlijk glas wijn erbij !

BBQ1.jpg


bbq6.jpg


bbq3.jpg


bbq4.jpg
 
Mooi maaltje zo bij elkaar. Maldon zout. Is dat heel anders als Fleur d’sel bijvoorbeeld??
 
Allebei worden ze gezien als "heel mooi" zout . De flakes van Maldon zout zijn groter als van fleur de sel. Ik vind dit
wel mooi op een stuk vlees. Los daarvan is het ene zout "zouter" als het andere. Ik voeg een linkje bij dat ik heb gevonden.
 
Allebei worden ze gezien als "heel mooi" zout . De flakes van Maldon zout zijn groter als van fleur de sel. Ik vind dit
wel mooi op een stuk vlees. Los daarvan is het ene zout "zouter" als het andere. Ik voeg een linkje bij dat ik heb gevonden.
Dank voor de uitleg. Ik heb ook nog fleur de sel piramide zout. Is ook ff grover als de “gewone” fleur de sel die ik had. Komt allemaal beetje op hetzelfde neer denk ik 😎

image.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan