BasBQ
Beef en Steak

Het is een Fornetto Razzo smoker geworden

 

TheJoster

Stoker
Berichten
416
Na veel snuffelen en denken toch voor een Fornetto gekozen (ipv een kamado) om wat budget vriendelijk te blijven.. Na in de winkel de smoker goed bekeken te hebben gekozen voor de/grotere 22" (52cm BBQ rek) omdat ik graag zalm moten eet (en Tomahawks :p).
Na wat gekluns met de poten (mijn technisch inzicht was op vakantie denk ik want drie keer de poten verkeerd om gemonteerd) zat de BBQ snel in elkaar.. Hierbij wat fotos... Van het weekend waarschijnlijk de eerste try out :p
c49170e0e64512d53675f72acaf1e168.jpg
06bad937b1bd51be5f8cca79cfd4a2dc.jpg
0d8a17335e010bc7c05d9e309aaee27a.jpg


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
succes met je Smoker..... Laat hem Roken :D
 
veel plezier er mee
 
Wat duurt dat nog lang h?, dat weekend

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Mooi ding!
 
Mooi speelgoed, veel plezier!
 
Daar ga je veel plezier van hebben. Ook best een mooi alternatief voor een Weber zo te zien. Geinig ontwerp met die mandjes.
 
El Fumarole zei:
Daar ga je veel plezier van hebben. Ook best een mooi alternatief voor een Weber zo te zien. Geinig ontwerp met die mandjes.
Jep het is een WSM concurent en vond veel goede reviews dus hopen dat die kloppen.. Kost beduidend minder centen dan Weber..

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Kan je wat links plaatsen naar de reviews? Zelf ook in de markt voor een smoker, en erg aan het twijfelen tussen deze en de wsm... weber is veilige keuze, maar deze lijkt me meer bang for the buck? Waarom heb jij deze gekozen?
 
Aanvullend: ik ben wat bezorgd over de grootte van de deurtjes... om kolen of hout toe te voegen tijdens de sessies lijken me deze nogal klein, en ik heb nog geen foto's gezien met het deurtje open en de ruimte tussen de kolenmand en de waterpan. Als je je ervaringen kan delen, eventueel met wat extra foto's, zou ik erg blij zijn....
 
Afstand van de kolen mand en waterpan is riant op de 22". Deurtje is inderdaad kleiner en nu ik net mijn eerste sessie er op doe is aanvullen van houtskool een kwestie van geduld (mijn kolenschepje past net).
Kan je wat met deze foto?
44f26c053206321ebe3eac6880af52c5.jpg


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Strakkejakke zei:
Kan je wat links plaatsen naar de reviews? Zelf ook in de markt voor een smoker, en erg aan het twijfelen tussen deze en de wsm... weber is veilige keuze, maar deze lijkt me meer bang for the buck? Waarom heb jij deze gekozen?
Heb je deze al gelezen? http://www.bbqforum.nl/forum/showthread.php?35807-Smokerreview-Weber-Fornetto-R%F6sle&styleid=9


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Eerste sessie is van start.. Ff 15 min roodbaarsje roken en dan verder op 200+
68f709546726f73b59a40a4401ce8a43.jpg


Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Strakkejakke zei:
Super, bedankt voor de foto's! De review had ik al gevonden ja! Veel plezier met het roken!
Ik heb uiteindelijk met de hand de houtskool steeds aangevuld en heb mijn handen niet gebrand aan de waterpan dus geeft aan wat de afstand is.. Volgende keer veel meer houtskool aansteken.. Tis nog ff wennen aan deze grote jongen ;-)

Sent from my BV7000 PRO using Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan