BasBQ
Beef en Steak

Het Complete BBQ Boek - Julius Jaspers

SandyMan

Gemarineerd

1608735123759.png

Titel: Het complete BBQ boek
Auteur: Julius Jaspers
EAN: 9789048855124
Taal: Nederlands
Aantal blz: 416 pagina's
Waar te koop: overal, bijvoorbeeld hier: bol.com | Het complete BBQ boek, Julius Jaspers
Prijs in: 25 euro (dd 23 dec 2020)
Bespreking:

Na een goede ervaring met het boek Simple Smart BBQ van Julius Jaspers, stond bovenaan mijn lijstje voor een December viering met vrienden.
Ik kreeg hem ook, tot mijn blijdschap, en opende hem meteen om door te bladeren natuurlijk.

Wat stuit ik op?
Een recept wat ik ken uit Simple Smart BBQ, exact dezelfde foto ook nog.
IMG_20201223_160652.jpg

En ik blader verder, en vind er nog een..
Ik weiger even om het nog een op een te vergelijken, want ik ben bang dat ik me dan nogal bekocht voel.
Maar ik las naderhand dat er ook weer recepten uit de BBQ Bijbel in staan, eveneens dezelfde foto's en recepten.
Dit vind ik echt dood zonde, want hij schrijft duidelijke recepten en mooie gerechten. Maar dit is dus een beetje 'the best of-' alle eerdere boeken.
IMG_20201223_160801.jpg

IMG_20201223_160830.jpg

IMG_20201223_160725.jpg

Heb je nog geen BBQ boek van Julius Jaspers?
Dan is dit degene die je zoekt. Duidelijke recepten, mooie afbeeldingen, wisselende smaken, goede combinatie (haha) en af en toe een leuke anekdote.
IMG_20201223_160900.jpg

IMG_20201223_160916.jpg

Laatst bewerkt:

Hoogie

Stoker

Goed dat je waarschuwt! Is inderdaad een beetje lullig als je dit boek koopt met het idee dat je nieuwe recepten er in vindt.
Ik heb nog geen boek van hem, dus wellicht dat dit boek er dan wel gaat komen.

BJBrink

Tondelzoeker
Ik heb na de aanschaf van mijn Bastard als eerst dit boek gekocht om inspiratie op te doen. Er staan natuurlijk mega veel recepten in. Maar toch, als beginnende BBQ-er vind ik hem een beetje ingewikkeld. Waarom staan er meerdere spare rib recepten in waarbij ik een vacumeermachine nodig heb? Of waarbij ik aan de slager moet vragen of hij m'n eigengemaakte rub wil toevoegen aan de ribs?

Hoe duidelijk het boek en de recepten ook zijn. Ik heb pas 1 gerecht nagemaakt uit dit boek. Ik mis echt een beetje de verschillende technieken en stapjes voor beginners. Misschien een verkeerde inschatting. Maar ik dacht met 300 recepten zullen er ook verschillende technieken in staan? Of in ieder geval suggesties?

Het boek scoort voor mij dan ook een 6,5 denk ik. Het kan vast doorgroeien naar een 7 of zelfs een 8 als ik meer bedreven ben met de kamado.

Groetjes.

JasperBoZ

Vuurmaker
Ik heb na de aanschaf van mijn Bastard als eerst dit boek gekocht om inspiratie op te doen. Er staan natuurlijk mega veel recepten in. Maar toch, als beginnende BBQ-er vind ik hem een beetje ingewikkeld. Waarom staan er meerdere spare rib recepten in waarbij ik een vacumeermachine nodig heb? Of waarbij ik aan de slager moet vragen of hij m'n eigengemaakte rub wil toevoegen aan de ribs?

Hoe duidelijk het boek en de recepten ook zijn. Ik heb pas 1 gerecht nagemaakt uit dit boek. Ik mis echt een beetje de verschillende technieken en stapjes voor beginners. Misschien een verkeerde inschatting. Maar ik dacht met 300 recepten zullen er ook verschillende technieken in staan? Of in ieder geval suggesties?

Het boek scoort voor mij dan ook een 6,5 denk ik. Het kan vast doorgroeien naar een 7 of zelfs een 8 als ik meer bedreven ben met de kamado.

Groetjes.
Als ik dit zo lees dan is Hete Kolen compleet misschien een betere optie. Hierin staat zeer veel info over Kamado’s, de werking en het gebruik ervan. Daarnaast staan er ook diverse recepten in, deze zijn niet al te ingewikkeld maar bedoeld om de technieken onder de knie te krijgen.

Bovenaan Onderaan