Beef en Steak

herbruikbare hoge temperatuur nitril handschoenen

meinonA

Stoker
Weet iemand handschoenen die ik zowel kan gebruiken om spareribs in te pakken en waarmee ik brandende brandstoffen kan vastpakken?

Uiteraard ga ik dit niet door elkaar met dezelfde handschoenen doen, maar om een beeld te krijgen waar ik naar opzoek ben.

Het liefst van nitril of een vergelijkbaar materiaal en niet van die dikke lashandschoenen.

Lijkt me niet, twee hele andere toepassingen.

Nitril handschoenen zijn erg dun, en zorgen alleen voor hygiëne niet voor isolatie.
Je kan katoenen isolerende handschoenen aan doen en daar overheen xxl nitril handschoenen.

@janvh En daarmee een rooster van 200 graden oppakken, succes gegarandeerd :eek:
Zoals @Robdijn al zegt, wat je wilt kan niet. Kooltjes verplaatsen zou ik met een oude bbq tang doen, kan je je nitrilhandschoenen gewoon aanhouden.

Als je met je nitril handschoenen aan je eten zit, moet je die niet aanhebben als je weer aan andere dingen zit.
Dat is een beetje schijnveiligheid

In de keuken met je handen aan je producten als je ze goed gewassen hebt en zodra je naar de bbq gaat, je tangen gebruiken.
En dan nog een tang voor rauw erop en 1 voor eraf :)

@janvh En daarmee een rooster van 200 graden oppakken, succes gegarandeerd :eek:
Hahah met nitril handschoenen over je katoenen handschoenen, zou ik idd je rooster niet vastpakken 😅
Maar je ribben op die manier van de bbq afhalen, of je pulled pork uit elkaar trekken gaat prima

kan ik hieruit opmaken dat ik het beste voor zulke handschoenen kan gaan als in deze link voor het verwerken van kolen:
En er Nitril handschoenen overheen kan doen als ik vlees ga verwerken?
Ik snap je niet zo goed.. Waarom zou je met handschoenen aan in je hete kolen gaan wroeten? En waarom doe je voor het vlees niet even andere aan?

Dat komt door het YT kanaal Fire kitchen. Hij heeft leren handschoenen waar hij zijn houtvuur ordent. Hij heeft een onderzetter voor een Dutch oven en als hij de houtblokken wilt neerleggen zodat het onder de onderzetter past legt hij ze plat met een leren handschoen. Uiteraard hoef ik je niet uit te leggen over Nitril handschoenen en spareribs.

Kort geleden stak ik per ongeluk mijn handschoenen van de Aldi (van een vergelijkbaar materiaal) in de waterbak die onder mn vlees lag. Met een vuur eronder was dat niet echt lekker omdat die handschoenen wel tegen warmte maar niet tegen vocht kunnen. Vandaar dat ik opzoek ben naar handschoenen van Nitril, siliconen (eventueel siliconen die ook tegen hitte kunnen) of een vergelijkbaar materiaal die deze isolatiehandschoenen waterdicht maken. De waterdichte laag trek ik er af als ik zeker weet dat het niet nat kan worden en voor als ik mn kolen of houtblokken wil ordenen. Uiteraard gebruik ik een pook of tang als het om een paar kolen gaat.

Weber heeft sinds kort ook zoiets.

Klik

Weber heeft sinds kort ook zoiets.

Klik
Interessant zijn deze. Ik heb alleen een groot probleem met EU maat 9 dat is voor mij te klein en ik denk voor veel echte mannenhanden.(11)

Die 2de is inderdaad een goed voorbeeld. Ik ben alleen benieuwd wat er op .nl websites te vinden is dat hierop lijkt.

Zelf had ik ook deze gevonden, https://www.amazon.com/dp/B015F11SCW?tag=smbbre-20&th=1&psc=1
Alleen zijn deze dan weer niet waterdicht en helaas ook niet in Nederland verkrijgbaar. (Tenzij je bereid bent om voor handschoenen achterlijk veel verzendkosten te betalen)

Ik ben benieuwd of je nog een paar voorbeelden hebt die wel makkelijk verkrijgbaar zijn. Alvast bedankt voor het meedenken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Laat ik het anders zeggen: Je ziet wel eens van die commerciële pitmasters met van die wol uitziende handschoenen die niet waterdicht zijn met nitril wegwerp handschoenen eroverheen. Zijn er niet van die nitril handschoenen (of van een vergelijkbaar materiaal) die je kan hergebruiken maar die je wel over die wollen handschoenen heen trekt?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Is er zoiets als die Weber handschoenen waar een linker en een rechter van is ipv 1 handschoen die je zowel links als rechts kan dragen?

Terug
Bovenaan Onderaan