Beef en Steak

Heeft iemand ervaring met de Char-griller Grand Champ XD

• Onderwerp starter Onderwerp starter tdp
  • Startdatum Startdatum

tdp

Sprokkelaar
Allen,

tijdlang niet actief geweest op het forum maar wees gerust, de BBQ staat zeker niet ongebruikt in de hoek ;).

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een offsetsmoker, en zag laatst op Raph's BBQ tube deze voorbij komen. Voor zover ik na kan gaan, is het een merk onder de paraplu van Kamado Joe.

Kijk ik op de site van de Makro, staat hij erop voor €677,59, wat m.i. een prima prijs is. Vraag me af of er toevallig al mensen zijn die ervaring hebben met deze offsetsmoker?

Nee, geen ervaring mee maar heb eens gekeken op die site, een heleboel uitleg maar iets heel belangrijk staat niet vermeld, namelijk de dikte van het staal en dat doet al niet veel goed verwachten want als we spreken van een 6 mm of meer zouden ze dat zeker vermelden, wat eigenlijk al niet kan voor deze prijs. Dus ik vrees dat het een toestel van dun staal gaat zijn.

• Leuk
Waarderingen: tdp
Eens met de voorgaande spreker.
De prijs is steviger dan de smoker.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Eens met de voorgaande spreker.
De prijs is steviger dan de smoker.

Hoe kunne ze hierachter staan.. 2.5mm is toch veels te dun lijkt me

Laatst bewerkt:
In het filmpje zegt Ralph wel iets over de dikte, althans, dat de vorige die hij had 6mm staal was en wat de nadelen daarvan zijn. Of zijn redenering hout snijdt durf ik niet te zeggen.

In het filmpje zegt Ralph wel iets over de dikte, althans, dat de vorige die hij had 6mm staal was en wat de nadelen daarvan zijn. Of zijn redenering hout snijdt durf ik niet te zeggen.
Ja zwaarder en warmteoverdracht is trager zal het argument wel zijn.
Blijft ook langer warm zodra eenmaal warm 😁

Ik lees veel dat 6mm toch wel het minimale is. Waar komt die dikte weg, eigenlijk? Ik snap dat dikker staal stabieler is, maar heeft dat ook niet te maken met de grootte van de smoker? En inderdaad geeft Ralph wel uitleg, maar hij heeft hier natuurlijk wel commerciële belangen.

Ik lees veel dat 6mm toch wel het minimale is. Waar komt die dikte weg, eigenlijk? Ik snap dat dikker staal stabieler is, maar heeft dat ook niet te maken met de grootte van de smoker? En inderdaad geeft Ralph wel uitleg, maar hij heeft hier natuurlijk wel commerciële belangen.
Door roesten, vormvastheid en algehele stevigheid

2,5mm duurt ook heel lang voor het doorgeroest is, en bij goede behandeling gebeurt dat niet snel.
Ik begrijp de 6mm, maar is het echt nodig ?
Een smoker stook je normaal gesproken niet op tot 600 graden, dan gaat staal blijvend vervormen.

Je gebruikt een smoker om te roken dat doe je bij maximaal 150 graden ? Dan vervormd dat staal echt nog niet.

Voor huis tuin en keukengebruik zou ik het wel aandurven.

Tenslotte heeft ook niet iedereen een heftruck om een 6mm dik plaatstaal smoker te verplaatsen.

@Maurice1974
De vraag is of het de prijs waard is..............
Onder de € 1000,- zijn er ook te koop van 5 mm dikte.

Grill oppervlakte 0,7 m2. Gewicht 150 kg.
Op wielen kan dat nog prima zonder heftruck.
Ik denk niet dat ze van de 2,5 mm uitgegaan zijn om de gebruiker gewicht te besparen.
Daarbij worden er genoeg delen van de smoker heter dan 150 graden.

Maar....... bij twijfel gewoon even gaan voelen en kijken dan weet je meer.

Inderdaad maar eens ergens gaan buurten, en kijken wat voor kwaliteit het is.
Onder de € 1000,- zijn er ook te koop van 5 mm dikte.
Heb je toevallig merken/soorten/sites? Dan kijk ik daar ook ff! Zal toch pas in het najaar ergens zijn dat ik een beslissing neem. Eerst een stevige verbouwing thuis, gaat tijd/energie genoeg inzitten.

Ik heb je een DM gestuurd.
Maar de El Fuego Minnesota zou er 1 kunnen zijn.
Zou ook even op marktplaats kijken daar staan ook een aantal gebruikte te koop.

Maar bovenal even gaan kijken en voelen.

• Leuk
Waarderingen: tdp
Terug
Bovenaan Onderaan