BasBQ
Beef en Steak

Heatermeter icm WSM

smokert

Stoker
Berichten
496
Enkele keren heb ik de Heatermeter gebruikt icm met de BKK 4000 en dat werkt perfect met het adapter erbij om de fan te plaatsen. Voor het plaatsen van de fan op de WSM is geen adapter nodig maar hoe moet ik deze plaatsen, want als ik deze plaats op ??n intake blijven er nog enkele gaten open moet ik deze afsluiten met hittebestendige tape of maakt dat niet uit en de andere 2 intakes moeten die volledig afgesloten worden? En zijn er afwijkende instellingen nodig ivm temperatuur management?
 
de 2 over gebleven gaten moet je inderdaad dicht plakken met tapen,en de andere 2 schuifjes onderin helemaal dicht zetten
 
Leo zei:
de 2 over gebleven gaten moet je inderdaad dicht plakken met tapen,en de andere 2 schuifjes onderin helemaal dicht zetten

Bedankt voor de tip, de juiste pid instellingen heb ik ook gevonden (P: 1.9 , I: 0.0075 , D: 10). Alleen staat de fan momenteel nog op 100% is dat nog steeds juist of is lager beter om minder pieken te krijgen?
 
Ik heb een testrun geprobeerd alleen de fan blijft constant op 100% staan terwijl je heatermeter aangeeft dat deze op 0% staat?
Iets te maken met verkeerd aansluiten.

Afgelopen vrijdag heb ik de heatermeter geprobeerd maar deze kreeg de WSM niet goed op temperatuur en daarna maar overgegaan op handmatig controleren, en zondag op de BKK gebruikt (met andere PID instellingen) en dat werkte perfect. Ik denk dat ik bij de BKK blijf icm heatermeter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan