BasBQ
Beef en Steak

heatermeter 4.0 print assemblage

Camiel, dat is puik werk zo, mede namens de rest van de bouwers bedankt!
Kleine opmerking: In de stuklijst op pagina 2 staat nog een klein schrijffoutje: op pos. 7 (de 10k metaalfilm weerstanden) moet het aantal 5 zijn i.p.v. 4 (de referentie naar R5,R16,R17,R18,R20 is wel juist)
Ik kwam dat tegen omdat ik mijn "winkelwagenlijstje" wat ik bij Mauser besteld had vergeleek met jouw perfecte overzicht.
 
RedFox zei:
Camiel, dat is puik werk zo, mede namens de rest van de bouwers bedankt!
Kleine opmerking: In de stuklijst op pagina 2 staat nog een klein schrijffoutje: op pos. 7 (de 10k metaalfilm weerstanden) moet het aantal 5 zijn i.p.v. 4 (de referentie naar R5,R16,R17,R18,R20 is wel juist)
Ik kwam dat tegen omdat ik mijn "winkelwagenlijstje" wat ik bij Mauser besteld had vergeleek met jouw perfecte overzicht.

Tja deze scherpte kun je van een vos verwachten, dank! V1.01 is een feit.....

geupload en linkje aangepast. :)
 
Voor degenen die een iPhone willen inzetten in combinatie met de Heatermeter 4.0 kan ik laten weten dat Darren (de maker van de app die binnenkort ook in de Apple store te koop zal zijn) me zojuist heeft laten weten dat er nog "testers" zich kunnen aanmelden.

Ik heb de app zelf hier sinds gisteren op de iPhone, echter nog geen HM klaar, dus alleen DEMO mode  :)

Op mijn vraag of ik mijn email met details mocht sharen kwam zojuist zijn feedback:

I think that I need to send individual testflight invites out so anyone else wanting the app should contact me here or by email.
It will be in the app store very soon. Also I do not have an android version although someone else has made one.


Als er iemand interesse heeft, stuur mij dan een PM met je email adres en ik zorg dat het per omgaande bij Darren terecht komt en dat je een email krijgt met de instructies.

Ik heb hem ook laten weten dat ik aankomende week ga testen met de app in combinatie met de HM van Uipko.

Al met al een leuke activiteit in de "koude Q-periode" toch?
 
Camiel zei:
RedFox zei:
Camiel, dat is puik werk zo, mede namens de rest van de bouwers bedankt!
Kleine opmerking: In de stuklijst op pagina 2 staat nog een klein schrijffoutje: op pos. 7 (de 10k metaalfilm weerstanden) moet het aantal 5 zijn i.p.v. 4 (de referentie naar R5,R16,R17,R18,R20 is wel juist)
Ik kwam dat tegen omdat ik mijn "winkelwagenlijstje" wat ik bij Mauser besteld had vergeleek met jouw perfecte overzicht.

Tja deze scherpte kun je van een vos verwachten, dank! V1.01 is een feit.....

geupload en linkje aangepast. :)

Aanvullend nog eventjes Camiel:
De Phono connector J5 heb je wel op de print gesoldeerd, maar staat (nog) niet in de stuklijst.
Het zelfde voor de 4 probe connectoren.

In het "boodschappenlijstje" van Uipko had ik verder nog staan en ook bij Mouser besteld:
- LDO spanningsregelaar 250mA (mogelijk overbodig omdat de OKO78SR er ook al in staat?)
- Thermistor NTC 10 kOhm

Zal allemaal niet zo'n vaart lopen, maar kon ze eventjes niet "thuisbrengen" op de PCB.
 
Dank je RedFox, ik zal morgen de stuklijst aanpassen voor wat betreft de connectoren.

de LDO is niet nodig indien je de HM gebruikt in combinatie met de RPI. Gebruik je de HM als stand alone print dan moet die LDO wel gemonteerd worden.

De NTC is optioneel en kan de omgevingstemperatuur aangeven op de print, Hij wordt hiervoor op 1 van de probe connectoren aangesloten. Je moet dan wel in de configuratie aangeven dat die desbetreffende probe poort een NTC heeft.

Ikzelf vond die toepassing niet zo zinvol, op de print solderen geeft zeker geen omgevingstemperatuur maar de print temperatuur (en die kan best wel oplopen door de warmteontwikkeling van de RPI.

Voor de volledigheid zal ik die info ook opnemen in het docje.


de todo voor dit docje is nu:

- aanpassen stuklijst met connectoren
- optionele componenten vernoemen
- Schema en boardlayout toevoegen (handig bij het zoeken naar assemblagefoutjes)
- aanvullen met foto's van het proggen met de RPI

Dank voor jouw review, zo kunnen we er samen een mooi werkbaar docje van maken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan