BasBQ
Beef en Steak

heat deflector/diffuser weber oplossingen

Lennaert00

Tondelzoeker
Berichten
5
Dag allen, dit onderwerp zal vast al veel besproken zijn, maar kon het draadje zo snel niet vinden.. Ik ben op zoek naar de beste manier voor het indirect bbqen op een weber, maar wel met de maximale oppervlakte. Destijds een pizza steen gekocht en deze onder het rooster neergezet, het werkte qua indirect wel goed, maar ik merkte dat de steen heel veel energie ''opzoog''. Nu zag ik op het internet de weber char voorbij komen, al lijkt me dat er vele goedkopere opties zijn. Heeft er bijvoorbeeld iemand ervaring met een pizza pan? In de buitenste ring van de pan een paar gaten boren voor luchtdoorstroom e.d.?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen of een eventueel oud staartje om te lezen.
 
Op mijn weber 57 ben ik tevreden met de originele diffuser plate en ring.
Hier op het forum zijn meerdere gebruikers die hier niet blij mee zijn maar ik heb er nog nooit problemen mee ervaren.
 
Op mijn weber 57 ben ik tevreden met de originele diffuser plate en ring.
Hier op het forum zijn meerdere gebruikers die hier niet blij mee zijn maar ik heb er nog nooit problemen mee ervaren.
Dan doel je op de Weber char ring? Want het lijkt me een goed systeem, al vind ik het de 100,- niet echt waard als ik zelf iets goedkopers kan maken/regelen
 
Dan doel je op de Weber char ring? Want het lijkt me een goed systeem, al vind ik het de 100,- niet echt waard als ik zelf iets goedkopers kan maken/regelen
Ik kan geen "char ring" vinden. De "charcoal ring en diffuser plate" welke bij een Weber master touch premium 57 met scharnier komen doen het voor mij ook prima, maar dit is zeker niet bij iedereen zo. (Andere verwachtingen denk ik)
Ik zie met een beetje googlen dat Napoleon een heel gelijkaardige oplossing ook los aanbied voor rond de €50.
 
Ik kan geen "char ring" vinden. De "charcoal ring en diffuser plate" welke bij een Weber master touch premium 57 met scharnier komen doen het voor mij ook prima, maar dit is zeker niet bij iedereen zo. (Andere verwachtingen denk ik)
Ik zie met een beetje googlen dat Napoleon een heel gelijkaardige oplossing ook los aanbied voor rond de €50.
Char ring is volgensmij dan van een derde partij. Maar die Napoleon heb ik altijd over het hoofd gezien, bedankt voor de tip zal die ff onthouden.
 
Ik kan geen "char ring" vinden. De "charcoal ring en diffuser plate" welke bij een Weber master touch premium 57 met scharnier komen doen het voor mij ook prima, maar dit is zeker niet bij iedereen zo. (Andere verwachtingen denk ik)
Ik zie met een beetje googlen dat Napoleon een heel gelijkaardige oplossing ook los aanbied voor rond de €50.

Die ring die er standaard bij zit bedoel ik inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan