BasBQ
Beef en Steak

Handboek Voor De Perfecte Steak - Marcus Polman

 
 

RoBBQ

Stoker
Berichten
392
perfectesteak.jpg

Titel: Handboek Voor De Perfecte Steak
Auteur: Marcus Polman
ISBN: 9789059564084
Taal: Nederlands
Aantal blz: 144
Waar te koop: Bol.com
Prijs in ?: 15,95
Bespreking:

Erg goed boek met mooie foto's

Offici?le omschrijving kan ik me wel in vinden;
Een biefstukje bakken kan iedereen. Maar hoe bak je de perfecte steak? Waarop moet je letten bij de slager? Hoe krijg je een knapperig goudbruin korstje? Wil je je steak rare, medium of well done? Hoe maak je een fraai ruitje in een vetgemarmerde Aberdeen Angus-rib eye van de grill? Wat is het verschil tussen de bereiding van een vuistdikke chateaubriand en die van een ros? gegaarde entrecote? Welke koekenpan gebruik je? Bak je het best in boter of in olijfolie? Wat is dry-aging eigenlijk? En hoe maak je nu zo'n ouderwets lekkere jus voor een biefstuk met witbrood? Vragen waarop het HANDBOEK VOOR DE PERFECTE STEAK definitieve antwoorden geeft.
Inclusief 25 wereldberoemde recepten voor het maken van je eigen perfecte steak. Met de receptuur van klassieke sauzen als bearnaise en bordelaise. En niet te vergeten: de lekkerste eigengemaakte friet. Plus: wijntips van wijnschrijver Harold Hamersma.
 
Inderdaad goede titel en mooi boek. Is deze al een tijdje uit ?
 
Geen idee, zal hem er zo ff bij pakken, was op klus in belgie en een collega van me had hem daar gekocht, maar helaas niet voldoende op voorrraad.
Dus nu maar ff online besteld, want vond het een mooi boek met uitleg over diverse koeien, soorten steaks etc etc, en dan nog wat recepten.
zeer de moeite waard.

Edit:
Nou ff gezocht 2011 voor het eerst uitgegeven.
 
Ja hoor, wat elke MAN moet weten over biefstuk bakken.... Want vrouwen weten dat al? Stom.
Maar dit terzijde, ik zeg het alleen maar omdat het kan hoor, ben absoluut geen feministe, maar ik kon dit niet zomaar voorbij laten gaan.
Lijkt me wel een geinig boek :)
 
Wij hebben het boek ook in de kast staan.
Er staan leuke weetjes in,en lekkere recepten.
 
@dominique  Is zeer zeker de moeite waard, en jij als vrouwlijke carnivoor zal het ook zeker kunnen waarderen  8)
 
@ dominique Ik heb begrepen bij de butcherboys dat jij hoogstens de steak even boven de kolen heen en weer waait en dan zo rauw mogelijk erin. Dus wat wou jij weten over bakken dan?
 
@ Geitje, daar heb je gelijk in, maar ik houd er niet van om op sexe alleen al gediskwalificeerd te worden, jatochnietdan?
En dat heen en weer waaien, in dat boek staan daar misschien nieuwe technieken voor hihi.
 
Heb het nog niet uit, maar ben de waai techniek nog niet tegengekomen 8)
 
RoBBQ zei:
Heb het nog niet uit, maar ben de waai techniek nog niet tegengekomen 8)
Misschien in deel 2? Of een los blaadje achterin whoehaa!
 
8) ,
4de druk misschien met supplement over de waaier techniek by Dominique
 
:D
 
Jullie hebben dat soort boeken allang, mogen wij nou ook eens?  ;)

BS_15645605_156456_2112783a.JPG


9789460541339.jpg



(Nosmo duikt snel in veiligheid achter de bank) ???


Edit:  Voor alle duidelijkheid: ik ben het volkomen met Dominique eens dat het belachelijk is om een kookboek voor "de man" te maken, net zo belachelijk als de boeken hierboven.
 
Nu weer een beetje richting het onderwerp graag ;)
 
Ik huil van het lachen!

En weer on topic, we dwalen af whoehaaa!
 
Ik bleef maar aan dit boek denken dus om hier vanaf te komen zojuist bij Bol.com besteld  :p
 
8)
Goeie keus, je zal er geen spijt van krijgen.
 
Vanmorgen op de mat gevallen en net doorgelezen, moest binnen 5 minuten al een paar vooroordelen schrappen...
Wel een goed en erg informatief boek voor de steak liefhebber, eigenlijk een must  :D
 
Heb hem ook al een jaar en ik pak hem regelmatig als naslagwerk. Uitstekende recepten en alles op de BBQ te doen. Vooral de picanha met bosbessensaus en de c?te de boeuf zijn om je vingers bij af te likken!

Ik bak thuis overigens sinds de aanschaf van dit boek thuis alles in de ghee (geklaarde boter). En nog een goede tip: een Buyer-koekenpan. Ook erg fijn voor op de BBQ.

Gr.  Mike
 
Terug
Bovenaan Onderaan