BasBQ
Beef en Steak

hamburger pers

S

stansfield

Gast
Ik heb nog even een vraag over het vormen van een hamburger. Ik was zaterdag bij de burgerbar in Amsterdam en daar gebruikte ze een eierring om een hamburger.
eierring-roestvrij-staal.jpg


Dat werkte erg goed om een mooie burger te maken. Maar ik heb altijd moeite om een burger te maken die aan elkaar blijft. Krijg ik dat met zo'n ding ook voor elkaar of ligt dat meer aan het soort veel en alle ingredienten die ik gebruik?
 
Een deel van ons gebruikt de redneck hamburgerpers, erg goedkoop en precies de goede maat! http://www.bbq-nl.com/2010/02/redneck-hamburgerpers.html
 
Maar ligt de stevigheid van de hamburger aan de pers die je gebruikt of meer aan het vlees/ei/paneermeel wat je gebruikt?

 
Het lijkt mij eerder aan het vleesmengsel te liggen eerlijk gezegd. Met gehaktballen heb je hetzelfde tenslotte, ze vallen uit elkaar als je die verhoudingen niet helemaal op orde hebt
 
stansfield zei:
Maar ligt de stevigheid van de hamburger aan de pers die je gebruikt of meer aan het vlees/ei/paneermeel wat je gebruikt?

Nee, de pers is zuiver voor de juiste maat, de samenstelling van je burger moet wel zo zijn dat ie niet uit elkaar valt natuurlijk,
dus lekker stevig ;)
 
En wat zijn stevigheidsmakers? Ei en paneermeel? Of zijn er ook nog anderen?
 
Ik gebruik nooit zoiets, kwestie van wat meer kneden. Dan komen er door het zout bepaalde enzymen (dacht ik) vrij waardoor alles aan elkaar gaat kleven.

Sommige mensen vinden dat weer niets en die willen een losse burger.
 
Ik heb de pers van de Xenos gekocht (? 1,50), maar dit werkt bij mij niet.
Het gehakt gaat scheuren, en ik moet dan met de hand gaan repareren.

Geef mij maar het ouderwetse handwerk (iets meer werk, maar een betere burger (voor mij dan  ;) ))

Mac
 
ik gebruik gewoon het deksel van een blik jodenkoeken, gaat bij mij prima, en ik hoef ook nisk anders.
 
Hier geen blikken jodenkoeken bij de Appie helaas, allen die plastic verpakkingen. Nu gebruiken we de deksel van een illy koffie blik, maar die is niet te klein qua diameter en iets te hoog. Maar qua stevigheid hebben we geen problemen. Gebruik ook geen ei of  paneermeel. Gewoon goed kneden en lang genoeg en koud genoeg laten opstijven. Onze grote koelkast staat erg koud en daar heb ik ook een 0 graden lade in. Ging perfect vrijdag!
 
Ik kwam vandaag bij onze AH blikken jodenkoeken tegen;

foto-3_zpsf3a33542.jpg


Goed als redneckpress! Vanuit de deksel van ons Illy blik worden de burgers toch iets te dik.

*koffie zetten gaat*
 
Hier ga je dus 2 x plezier aan beleven!
 
Jodenkoeken altijd +1 :)
 
3x Dick, bodem eruit en je kunt het blik in je starter zetten als mini starter ;)
 
noskos zei:
3x Dick, bodem eruit en je kunt het blik in je starter zetten als mini starter ;)
O.k. Wie biedt meer... Er moet een 4 zijn?!
 
Mooie burgers zeg! Dit recept ga ik zeker een keer proberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan