Beef en Steak

Halloween Beefhammer

 

prld

Kooltjesharker
Berichten
226
Voor de challenge van deze maand had ik een Beefhammer op de planning staan. Wilde dit altijd al maken en het is toch "spooky" met zo een stuk bot. Eerste keer dat ik had gemaakt. Eindresultaat was wel oke maar vlees mocht wel iets zachter. Nu was het wat "taaier" weet niet of dit komt door te lang of te kort. maar kern temperatuur was 94 graden.

Beginnen met het uitzoeken van welke rookhout ik zou gebruiken. Uiteindelijk gekozen voor kers.
165BDB26-E997-49EB-82CE-F932E0092D79.png


Het gebruikte materialen. Recept en ingredienten komen ook van BBQuality.
Heb helaas geen foto van de gerubte versie maar deze heb ik eerst een dag in de huishoudfolie gelegd. Dan kan het lekker intrekken
IMG_8348.png



Dit keer in de Masterbuilt 560 houtskool smoker gedaan. Inkbird termometer ook aangesloten
IMG_8350.png


De gerubte versie met de thermometer pinnen
IMG_8351.png


had uiteindelijk ook maar een mob saus gemaakt van boter, kruiden, water en worchestersaus. Steel van de pan kwam goed uit om beefhammer recht te houden dus deze werd wat vies door het moppen.
IMG_8356.png


Op 70 graden in de aluminiumfolo gedaan met wat mop saus erbij. hier heb ik helaas geen foto van.
Nadat de Beefhammer op 93 graden kwam deze uit de folie gehaald en op de barbecue gezet en ingesmeerd met black pepper saus van saus guru
IMG_8359.png


Daarna nog wat aardappeltjes op de smoker om het geheel te maken. Nu met oranje kruiden/kleur om het toch wat meer in halloweenstijl te doen
IMG_8360.png


Uiteindelijk alles bij elkaar op een mooi plankje gelegd en smullen maar.

IMG_8363.png

Helaas geen tijd om een foto te maken van binnen.
 
Mooi gedaan hoor!

Beefhammer is hip maar feitelijk gewoon ern hele taaie schenkel... daar doe je niet veel aan. Als je nog wat over hebt dan kun je die pulled beef sappiger maken met baked beans waar je appelmoes en andere sapjes doorheen doet?
 
Dank voor je bericht! Was ik al bang voor haha. De filmpjes die ik zag waren voor mijn gevoel allemaal zachter mja het was uiteindelijk op. Het was een beefhammer van 2.8 kilo en het bot bleek 612 gram te zijn op het eind
 
Ziet er mooi uit, net als een chuck en in iets mindere mate ook shortribs mag je dit soort stukken, tot snot koken, dat wil zeggen dat 99 graden kern ook meedoet, en zeker inpakken maar dat had je al gedaan.
 
Inpakken had ik bij 70 graden gedaan. Misschien volgende keer als de kans komt nog een maken en dan tot 99 graden. Ben benieuwd dan
 
Jammer dat het vlees wat te taai was maar het ziet er wel lekker uit! Volgende keer beter ;)
Mooie bijdrage voor de fotowedstrijd!
 
  • Leuk
Waarderingen: prld
Ziet er top uit. Maar herkenbaar.
Rundvlees is heel kritisch als het om de kwaliteit gaat.
Toevallig pas mijn eerste shortribs geprobeerd ( was een goedbedoeld cadeautje van de buurman) deze waren ook niet de kwaliteit die je daarvoor nodig hebt.
Zelfs nadat ik ze helemaal "de moeder" had gestoofd heb ik ze moeten pullen om het enigszins eetbaar te maken. 🫣
 
  • Leuk
Waarderingen: prld
Dank je allen! Mijn vorige bijdrage voor fotowedstrijd was ik zelf niet tevreden over. Dus nu maar wat meer aandacht aan besteed.

@Cherrywood Het was nu Angus Beefhammer. zou je toch wel wat van mogen verwachten haha. Met mijn eerste keer brisket ging het ook niet goed. Deze was ook taaier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan