Beef en Steak

Hallo!

DeKruk

Tondelzoeker
Berichten
1
Hallo, Ik ben Rutger en kom uit het mooie Friesland. Ik ben nog niet zo lang bekend in de bbq-wereld. Heb her der wel eens wat gebakken op een Weber of gasgrill. Maar het begint de laatste tijd steeds meer te prikkellen om mooie gerechtjes te maken.

Ik ben op dit moment aan het orienteren wat voor bbq ik zal aanschaffen. Ruimte speelt een factor en het geld wat ik er in eerste instantie aan uit wil geven.
De keuze is momenteel tussen een Grizzly Grills compact kamado, of een 2e hands Weber kettle 57 van MP. Beide hebben z'n voordeel. kamado is handiger qua ruimte, makkelijker te reguleren oogt ook wat mooier. De Weber is vooral goedkoop, maar zal zeker z'n werk doen.

Ik twijfel nog wat, wellicht hebben jullie tips!
 
Rutger, welkom op het Genootschap.

De keuze voor een ontdekker is makkelijk. Tweedehands Weber 57. Die zijn niet te duur, kan je altijd weer voor hetzelfde geld kwijt als je het toch niks vind.
Het is een ideale barbecue om mee te leren barbecuen. Het maakt de overstap naar een kamado ook veel makkelijker, je kan dan ook beter je keuze maken.
 
Welkom Rutger.

Ik sluit me volledig bij Frits aan.
 
Welkom Rutger, veel plezier hier!
@Frits +1
Met de Weber zit je nooit fout.
Na van loop van tijd ontdek je vanzelf wat er bij je past.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Rutger welkom!

Weber57 2de hands, al besluit je die over een jaar weer te verkopen kan je er gewoon weer mooi geld voor vragen.

Mooie alleskunner!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Rutger, welkom en veel plezier hier.

Ik sluit me aan bij de heren van hier boven. Koop die Weber57! 😆
 
Ook ik ben het eens met de heren hierboven.
Daarnaast is spelen met de temperatuur van een kleine kamado niet eenvoudig.
De meeste goedkope merken worden slecht heet is mijn ervaring.

Ik heb zelf een bastard large, maar wil nog graag een weber 57 voor erbij.

Veel plezier hier op het forum.
 
Zelf geen ervaring met een kleine kamado maar zie het nut er ook niet van in, behalve dan als een kamado voor erbij.

De oppervlakte is te klein voor wat je normaal op een kamado wilt doen maar de prijs is wel een stuk hoger dan een normale BBQ zoals de Weber.
 
Ook ik ben het eens met de heren hierboven.
Daarnaast is spelen met de temperatuur van een kleine kamado niet eenvoudig.
De meeste goedkope merken worden slecht heet is mijn ervaring.

Ik heb zelf een bastard large, maar wil nog graag een weber 57 voor erbij.

Veel plezier hier op het forum.
Je kan nu ook een mooie bastard compact kopen voor €359 rooster van 33cm juist mooi formaat voor erbij sluit mooi aan bij wat je al hebt 🤪🤪🤪
 
Oh, nice! Linkje?
Bastard compact hiero

Screenshot_20241001_201508_Chrome.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan