Beef en Steak

Hallo!

jsiegmund

Tondelzoeker
Berichten
3
Als er dan zo vriendelijk gevraagd wordt om je even voor te stellen, dan doen we dat natuurlijk! Ik ben Jasper, nieuw hier maar niet volledig nieuw in het barbecueën. Ik heb al diverse dingen op dit forum gelezen, volg de filmpjes van o.a. Noskos, NasQ, Ralph en anderen. Ook de vurige verhalen podcast luister ik trouw.

Qua bbq's liggen mijn roots bij de weber en daarna betonnen BBQ die mijn ouders in de tuin hadden staan. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik het een tijd zonder gedaan want in het appartementencomplex waar ik woonde was de BBQ helaas niet toegestaan. Toen ik met mijn vrouw onze huidige woning kocht kon het wel weer en toen heb ik voor ons huwelijk een Weber master touch premium cadeau gekregen. Heel veel plezier van gehad, maar toch ook wel uitdagend en tijdrovend om daar goede low & slow sessies in te doen.

De kamado lonkte, maar ik kreeg de kosten niet aan mezelf verkocht. Toen kwam de Kamado Joe kettle joe uit en dat leek voor mij de ideale optie. Best of both worlds, tegen een veel aantrekkelijker prijskaartje. Dat best of both worlds, daar kwam ik gaandeweg wel op terug. Fijn apparaat hoor, maar toch echt geen kamado. Nog altijd tricky om goed op temperatuur te krijgen en dan te houden, en ik kreeg 'm nauwelijks uit na het koken. Wel veel leuke dingen op gemaakt.

Toen ik een paar weken terug 40 werd stond er een onverwachts cadeau voor de deur: een Big Green Egg large. Nu een aantal keren op gekookt en man wat een verschil. Zeer consistent en eenvoudig in het gebruik. Ik ben er wel achter dat ik nog wat accessoires erbij wil gaan nemen. Heb nu een (volledig) gietijzeren rooster + conveggtor, maar wil daar de eggspander en het multi level systeem wel graag bij hebben met in ieder geval een plancha halve maan voor burgers. Ik zal ook mijn zelfgemaakte BBQ meubel wat onderhanden moeten gaan nemen, want die is niet voor BGE gemaakt en vind het gewicht van de kamado vermoedelijk ook niet geweldig. Genoeg te doen dus!

Oh en misschien nog leuk om te vermelden wat ik zoal maak... denk aan zalm (al dan niet op een plankje), ribs, pulled pork, buikspek, kip & eend. Maar ook vegetarische opties / groenten vind ik leuk. Wij eten doordeweeks veelal geen vlees of vis, waardoor je er in het weekend dan echt een feestje van kunt maken; zeker wanneer het dan ook nog eens van zo'n heerlijk eitje af komt.

Hierbij nog even fotootje van de maiden burn :)

PXL_20240915_145112644.MP.jpg


Mochten er nog mensen tips hebben voor must-have accessoires: laat het me vooral weten!
 
Welkom op het forum en een hele goede intro. Wel een heel gaaf kado ook zo een BGE.

Must have accesoires zou ik zeggen:
-Bbq handschoenen
-Kernthermometer
-Een fijne BBQ tang.
 
Welkom op het forum en een hele goede intro. Wel een heel gaaf kado ook zo een BGE.

Must have accesoires zou ik zeggen:
-Bbq handschoenen
-Kernthermometer
-Een fijne BBQ tang.
Kijk even op You Tube bij Noskos.
Die heeft een "must haves" filmpje met voordelige alternatieven waardoor je geld overhoudt voor de zaken die er toe doen .

Ipv "echte bbq handschoenen" zijn lashandschoenen een goedkopere en betere keus.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Welkom op het forum en een hele goede intro. Wel een heel gaaf kado ook zo een BGE.

Must have accesoires zou ik zeggen:
-Bbq handschoenen
-Kernthermometer
-Een fijne BBQ tang.
Thanks! Die zaken heb ik gelukkig allemaal al van de vorige bbq's. Hoewel mijn kernthermometer er eentje van Weber is (zat bij de master touch) die ik nog eens ga vervangen, want echt snel kun je die niet noemen. Voor de grotere stukken heb ik een Inkbird ventilator met sensoren. Dat is op de BGE een stuk minder hard nodig dan op die kettle joe heb ik al gemerkt, maar goed... heb 'm toch dus dan kan ik 'm ook wel inzetten. Moet m'n eerste lange slowcook op de BGE nog doen.

Dank @Cherrywood voor de tip, filmpje ga ik even terugkijken!
 
Welkom Jasper!

Mooie intro 😁👍.
Wat een top cadeau zeg jij bent echt goed verwend 👌
Mijn toevoeging zou zijn;
Letzq 18 inch draaispit
Letzq linkje

Prachtige gadget ook nog uit te breiden ;)!
En dan maakt een draadloze thermometer je leven ook nog makkelijker om de kern van je vlees constant te monitoren terwijl je spit rondjes draaid 😁 ik heb poosje zonder gedaan maar die 2 gaan wel goed hand in hand
 
Welkom Jasper!
 
Welkom Jasper!

Mooie intro 😁👍.
Wat een top cadeau zeg jij bent echt goed verwend 👌
Mijn toevoeging zou zijn;
Letzq 18 inch draaispit
Letzq linkje

Prachtige gadget ook nog uit te breiden ;)!
En dan maakt een draadloze thermometer je leven ook nog makkelijker om de kern van je vlees constant te monitoren terwijl je spit rondjes draaid 😁 ik heb poosje zonder gedaan maar die 2 gaan wel goed hand in hand
Dank voor de tips, die staat inderdaad ook nog wel ergens op de verlanglijst :) Voorlopig doe ik de kip nog beercan-style.
 
Terug
Bovenaan Onderaan