Beef en Steak

Hallo

• Onderwerp starter Onderwerp starter bert0314
  • Startdatum Startdatum
B

bert0314

Gast
Hallo bbq fanaten,
Even voorstellen dan maar.
Ik ben bert 27 jaar en kom uit het mooie doetinchem in het oosten des lands.
Mijn grote hobby is luchtbuksen en alles wat er mee te maken heeft en dan voornamelijk het oude spul.
Op het grootste luchtbuksforum van nederland ben ik onder dezelfde naam actief.
Ik  heb vandaag een smoker opgehaald via mp en hoop met deze smoker afentoe wat lekkere ribbetjes te maken en vooral lekkere pulled pork.
Hierover ga ik me uiteraard goed inlezen via dit forum!
De smoker is deze

https://www.realgoodstuff.nl/Professionele-Smoker-BBQ-houtskoolgrill-ca-90KG-3,5-mm-staal

Iemand toevallig ervaring met dit type smoker en is dit een beetje een leuk ding?
Ik hoop hier vooral veel tips vandaan te halen wat betreft de techniek van het smoken, De rubs en dergelijke gaat zeker goedkomen aangezien ik graag en veel kook en grill op de bbq dus aan inspiratie geen tekort.
Goed ik hoop dat jullie nu een beetje een idee hebben wie al die vragen gaat stellen binnenkort

Mvgr bert

1409ec93c70eb287c8e948fdfc73b268.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Welkom!

hoi Bert,
welkom bij dit edele genootschap

Welkom hier Bert!

Wat betreft de smoker; ik heb er geen ervaring mee. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt en dat deze een beetje goed op temperatuur te krijgen/houden is. Dit laatste schijnt niet eenvoudig te zijn...

Welkom!

Bert, welkom op het BBQ Genootschap!

Gefeliciteerd met je aanwinst. Dit noemen we een offset smoker.
Ze werken het best met dunne blokje hout, die je geregeld in de Firefox moet doen om een gelijkmatige temperatuur te houden. Ze willen wel eens hotspots hebben, waar de temperatuur op de ene plek veel warmer is dan de andere. Oefening baart kunst in deze, maar er zijn ook tricks om het te verbeteren.

Terug
Bovenaan Onderaan