BasBQ
Beef en Steak

Hallo mede BBQ liefhebbers.

T

Tuineter

Gast
Mijn naam is Rob ik ben 34 woon in limburg (NL) en hou van lekker eten\drinken en van koken, zowel binnen als buiten.
Ik heb meerder barbecues gehad van klein tot groot en van electrisch tot houtskool maar de laatste heeft mijn voorkeur.
Helaas ben ik op het gebied van de BBQ nog niet veel verder gekomen dan vlees vlees en nog eens vlees en zo nu en dan eens een visje, maar ik hoop met jullie hulp mijn BBQ repertoire uit te breiden. Als het goed weer is zou ik wel iedere dag willen barbecuen en als het minder goed weer is eigenlijk ook, dan ga ik lekker onder de overkapping staan.
Helaas heb ik op het moment alleen een gas BBQ en wil ik toch weer een houtskool versie kopen, ik zit te denken aan een Weber one touch premium 47 of een Weber mastertouch (wat is het verschil eigenlijk?) of hebben jullie anderen suggesties?

Groeten,
Rob.
 
Welkom Rob en veel plezier hier!!!!
 
Welkom Rob.

Ik zou wel gelijk voor een 57 gaan,daar is meer voor te krijgen dan voor een 47.
En je kan beter wat ruimte over houden op je rooster dan dat je plek te kort komt op je rooster.
 
hallo Tuineter, van harte welkom hier!
 
Welkom Rob!
Ik zou ook voor de 57 gaan :p
 
hallo Rob,
welkom op dit edele genootschap
 
Ha Rob, gezellig dat je er bent!
Als je gaat shoppen, in de winkel of op marktplaats, ga dan voor een 57. Je hebt meer mogelijkheden, en zeker als je dingen indirect gaat doen ( en geloof me , dat ga je :)  ) hou je genoeg plek over op je rooster om alles neer te leggen.
 
Welkom bij het forum!

Is het verschil tussen beide niet dat de Premium een 'normaal' rooster heeft en de Master een zgn gourmet rooster, waarbij je het middendeel kan vervangen door verschillende inzetstukken zoals wok, hotplate, seargrate, etc.

En advies is idd zoals anderen al aangeven een 57cm versie. Uiteraard meer ruimte en eenvoudiger voor low & slow sessies.
 
Rob, welkom bij de club!

Volgens mij is de Master-Touch er niet in 47 cm. Voor de eigenschappen kijk even hier

http://www.weberstephen.nl/Productwereld/Brikettenbarbecues/One-Touch/One-Touch-Premium-57-cm-Black.aspx

http://www.weberstephen.nl/Productwereld/Brikettenbarbecues/Master-Touch-GBS/Master-Touch-GBS-57-cm-Black.aspx

Behalve dat de Master Touch het gourmet rooster heeft waar je extra gadgets in kan zetten heeft hij ook een Tuck away systeem waarbij je de deksel makkelijk naar achter kan laten glijden zodat je de deksel niet op de grond hoeft te leggen of ingewikkeld op een haak moet hangen.

De Master Touch is eigenlijk de moderne versie van de One Touch Gold a, die komt redelijk vaak voorbij op marktplaats en kan je dan kopen voor 150 - 200 euro.
 
Hoi Rob,

Van harte welkom bij het Genootschap!

Ik sluit me bij de andere aan, overweeg een 57cm, buiten dat je meer ruimte hebt en indirect makkelijker gaat zijn er voor deze modellen ook de meeste accessoires verkrijgbaar. 
 
Hallo Rob, welkom hier
 
Welkom Rob
 
welkom!
 
Een warm welkom Rob , en ga voor de 57 cm .
 
Hoi Rob,
Welkom hier op het forum.
ben mede door de tips en suggesties hier ook voor de 57 mastertouch gegaan.
Ik weet zeker dat jij en ik daar geen spijt van krijgen  8) ;)
 
Welkom Rob.
Ikmsluit me aan bij de mening van de meerderheid. De 57 is voor een Limburger de beste keus. Als je eenmaal begint krijg je altijd aanloop  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan