Beef en Steak

Hallo forumleden!

tomas101

Tondelzoeker
Mijn naam is Tomas, ben 30 jaar en woon in het oosten van het land.

Ik ben gek op koken in het algemeen en hou ook echt van het maken van de wat uitgebreidere gerechten. Van kleins af aan ben ik hier al mee bezig en ook was ik altijd de aangewezen persoon om de barbecue te bedienen.
Het echte barbecue?n ben ik eigenlijk pas zo'n 4 jaar geleden gaan doen na het aanschaffen van een Weber master touch 57. Al het e.e.a. ge?xperimenteerd met verschillende gerechten, houtsoorten, kruidenmengsels etc.
Op dit moment toch aan het kijken naar een Kamado Joe met evt. een paar leuke opties er bij of een Traeger om meer mogelijkheden te hebben en het gemak wat te vergroten.

Verder ben ik eigenaar van een bedrijf op gebied van automotive evenementen aangezien ik ook helemaal gek van auto's ben. Daarnaast werk ik nog in de techniek bij een leuk bedrijf waar ik bezig ben met 3D printing.

Mocht je nog meer van me willen horen, laat het maar weten!

Welkom Tomas en veel sterkte met het maken van je keuze

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Hoi Tomas,
welkom bij het Genootschap.

Hoi Tomas,

Welkom op het BBQ genootschap en veel plezier op dit forum.

Welkom hier Tomas!

Welkoim Tomas!

Welkom Thomas, veel inspiratie en plezier hier!

Welkom Thomas,  kuch# traeger#hoest

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Van harte welkom bij het Genootschap!

Welkom Thomas bij het genootschap!

Hartelijk dank allemaal!
TraegerTinus zei:
Welkom Thomas,  kuch# traeger#hoest

Haha bevalt hij goed ja? Ik kan alleen niet echt informatie vinden of je hem ook op een bepaalde temperatuur kan instellen zonder dat je echt aan het roken bent.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

De rooksmaak valt reuze mee hoor bij Traeger.

Zelf vind ik de smaak bijkomend ipv overheersend,  bevalt mij prima. Ik heb nog geen pellets gezien "zonder smaak"
Een kip of sparerib op low en slow pakt veel meer van de rooksmaak op dan een burger op hoge temperatuur.
Nadeel vind ik wel dat ventilator draait  en de vijzel af en toe geluid geeft om de pellets naar de vuurpot de bewegen, maar dat schijnt bij nieuwere types al minder of over te zijn door andere motoren. (Inductie, dacht ik)

Grootste reden om een pellet machine te kopen voor mij is, mijn vrouw vind het niks om met kolen te werken en zo kan die door de week ook prima gebruikt worden.

Zou ik ooit een kamado kopen? Ben er wel bang voor. Maar voorlopig nog niet.

Oja, na woensdag heb ik de hand kunnen leggen op een ElFuego pelletbbq,  komt binnenkort op de marktplaats.

Hoi Tomas,

Welkom op het BBQ genootschap en veel plezier op dit forum.

Terug
Bovenaan Onderaan