Beef en Steak

"Halal" slager

Gek-op-Vlees

Tondelzoeker
Berichten
10
Waarom o waarom, en wat is de kwaliteit.

A.Waarom zijn Marokkaanse /Turkse slagers zoveel goedkoper.

B. Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van het vlees...
 
Waarom o waarom, en wat is de kwaliteit.

A.Waarom zijn Marokkaanse /Turkse slagers zoveel goedkoper.

B. Kan iemand mij iets vertellen over de kwaliteit van het vlees...

Halal stelt alleen eisen aan hoe een dier geslacht wordt, maar niet aan hoe het dier gehouden wordt, wat voor voer het krijgt, enzovoort. Daar zit dus wel de nodige speelruimte. Misschien dat de slager je meer kan vertellen over de herkomst, het voer, enzovoort.
 
Prima vlees bij de Halal slager. Ook lekker dat ze er vaak ook geit verkopen.
 
Ja of lamsvlees voor gerechten zoals Köfte ook kebabspiezen.

Merk wel 1 nadeel maar dat zal met de prijs komen. De kippendij- en kipfilet is een stuk goedkoper maar vergt wel veel meer tijd om harde stukjes, pezen en viezigheidjes weg te snijden.
 
Zoek eens naar de aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over halal vlees. Al het vlees in Nederland moet tegenwoordig voldoen aan minimaal één ster van het Beter Leven keurmerk, behalve (je raadt het al) halal vlees. Dat is dus goedkoop omdat er flink wordt bespaard op dierenwelzijn. Daar mag iedereen z'n eigen keuze in maken, maar ik koop dat liever niet.
 
Runderen zijn vaak jonger.
 
Ja of lamsvlees voor gerechten zoals Köfte ook kebabspiezen.

Merk wel 1 nadeel maar dat zal met de prijs komen. De kippendij- en kipfilet is een stuk goedkoper maar vergt wel veel meer tijd om harde stukjes, pezen en viezigheidjes weg te snijden.
Klopt. Maar wat mij wel is opgevallen. Is dat er veel minder water in zit. Grote kipfilets blijven groot . En niet zoals bij de supers dat ze bijna de helft krimpen
 
Klopt. Maar wat mij wel is opgevallen. Is dat er veel minder water in zit. Grote kipfilets blijven groot . En niet zoals bij de supers dat ze bijna de helft krimpen
 
Klopt. Maar wat mij wel is opgevallen. Is dat er veel minder water in zit. Grote kipfilets blijven groot . En niet zoals bij de supers dat ze bijna de helft krimpen

Maar is dat niet omdat de supers het herhaaldelijk invriezen en ontdooien? Daarmee maak je de celwanden kapot en loopt er water uit de cellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan