Beef en Steak

Hakmes oerwoud

Mark b

Stoker
Ik zou graag eens een mooi stoer hakmes willen.
Nu ben ik wat rond aan t kijken maar t gaat van 15 euro tot ver boven de honderd.
Ik heb totaal geen koekie gegeten van welk merk of welke kwaliteit enzovoorts
Ben nieuwschierig wat iedereen denkt.
Bijgevoegd een idee van wat ik zoek
IMG_7829.png

IMG_7830.jpeg

Stoer is het zeker. Van origine zijn hef, dacht ik, messen om tonijn mee te verwerken. Ik zelf zou dit alleen aanschaffen als ik het ook echt zou gebruiken. En dan is denk ik, handelbaarheid wel een dingetje. Maw. Als een mes te zwaar te lang of anders is. Beland het ergens in een lade. Ik heb in een opwelling een flint and flame mes gekocht. Is nooit gebruikt. Omdat? Te lang. Te zwaar. Enz. Heb dus een helaas niet meer verkrijgbaar IKEA Slitbar mes. Welke ik alle Jezus scherp slijp en scherp houd. En ei gebruik ik dus wel. Mijn lade ligt vol met Global messen. Dus vooral doen als je het wilt. Maar ik denk dat je hij te kort is voor snijden en te zwaar om lekker mee te snijden. Gaaf is het wel. En voor messen en slijpstenen ga ik altijd bij www.knivesandtools.nl kijken.

Wat zou je willen hakken? Die eerste ziet er een beetje uit als een Japanse deba, een vismes om mee door visgraten te kunnen hakken.

Ik heb hier in die stijl iets van Berghaus, komt uit een goedkope messenset. Gebruik het alleen om pizza te snijden, daar is het wel handig voor door het gewicht maar ligt hier verder ook maar te liggen. Ding is wel goed scherp te houden.

DSC_4775.JPG

Werkt top👌🏼

Ik heb hier in die stijl iets van Berghaus, komt uit een goedkope messenset. Gebruik het alleen om pizza te snijden, daar is het wel handig voor door het gewicht maar ligt hier verder ook maar te liggen. Ding is wel goed scherp te houden.

Bekijk bijlage 70925
Zoiets als deze is idd prima. Niet te licht, rvs, hygiënisch handvat. Hoofdzaak goed scherp houden en handig als hij ook in de vaatwasser kan.
Ik was eerst ook op zoek naar iets exotisch, want leuk ja. Maar kwam uiteindelijk toch uit op een gewoon praktisch ding van 15,- 🤷‍♂️

Er zijn koks, vooral van Aziatische afkomst, die alles doen met dit soort messen. Van het uitbenen van een rund tot het fileren van een sliptong.
Wanneer je het voor de show koopt, moet je vooral kopen wat je mooi vind. Wanneer je het echt veelvuldig wilt gebruiken kijken je naar wat fijn in de hand ligt.

Mijn ervaring is dat je uiteindelijk een of twee favoriete messen hebt en die voor alles gebruikt.

Terug
Bovenaan Onderaan