Beef en Steak

haasjes van tilapiafilet omwikkeld met bacon

maroc

Gemarineerd
vandaag maar eens de rookplankjes van fumus et carnes uitproberen.

dus hierbij een experimentje wat ik uit mijn mouw heb geschud ;)
4 tilapia filets in een marinade zetten van witte wijn azijn, olijfolie, knoflook, gembersiroop, mosterd en wat zout en peper uit de molen

na een half uurtje de tilapia's in de lengte omklappen en omwikkelen  met bacon

dan op een al rokende plank op een temperatuur van 160 a 170 graden de haasjes leggen

bij een kern van 72 graden even in een andere filet proberen of die kern ook goed is en dan smullen maar

lekker met gebakken aardappels en een groene salade

ook dochterlief vond het heeeeeerlijk

bedankt voor het kijken en tot de volgende keer :D

Everything taste beter with bacon ;)

Big-T +1
Ziet er heel niet verkeerd uit.
Ben zelf niet zo'n vis liefhebber maar de blik van je dochter spreekt boekdelen!

Had je genoeg rooksmaak van het plankje??

Leuk idee. Ik vind die tilapiafilets normaal nooit zo van smaak, Maar dit zal het aardig ophalen.

Bert zei:
Leuk idee. Ik vind die tilapiafilets normaal nooit zo van smaak, Maar dit zal het aardig ophalen.
Bert +1

MarBQ zei:
Had je genoeg rooksmaak van het plankje??

Had nog iets meer gekunt door de afstand tussen de kolen en het plankje wat kleiner te maken maar de rooksmaak kwam al redelijk door

Bert zei:

Mee eens, door de bacon en het plankje werd het echt ontzettend lekker. Het Ging mij er vooral om om het plankje te proberen en met zo'n visje kan er weinig misgaan toch?

Terug
Bovenaan Onderaan