Beef en Steak

Groeten uit Rijnsburg

Corneel

Tondelzoeker
Hallo allemaal,

Ik ben Kees en heb me pas aangemeld voor dit forum. Na 17 jaar een flatje met een mini(net niet)balkonnetje heb ik eindelijk een flinke tuin tot mijn beschikking gekregen na aankoop van ons eerste koophuis. In de afgelopen jaren heb ik al vaak geexperimenteerd met het roken en grillen van vis en vlees, dit tot grote tevredenheid van mezelf en mijn gezin, maar tot waanzin van mijn buren die mijn rook-activiteiten wat minder konden waarderen. Hierdoor ben ik er maar mee gestopt.

Hoewel we nog druk bezig zijn in en om het huis met allerlei kleinere en grotere klussen wilde ik toch heel graag serieus aan de slag met het roken en langzaam garen van vleesgerechten. Tijdens de verbouwing heb ik mezelf al een mini-kamado gekocht van de Lidl, met het idee dat de verbouwing al genoeg zou kosten. Deze staat echter nog in de verpakking op zolder.

Vorige week heb ik toch (misschien in een opwelling, maar nog geen moment spijt gehad) een mooie grote kamado gekocht (bij HBM) omdat ik na al dat geklus in huis toch ook wel wil genieten van alles wat we hebben gedaan.

Wanneer de tuin klaar is ga ik ermee aan de slag. We willen graag wat vaker slow-cook gerechten maken als pulled-pork en rollades, maar ik wil ook graag lekkere pizza's gaan maken en gegrilde kip. Ook wil ik weer lekker zalm e.d. gaan roken. Mijn doel is betaalbare ingredienten te gebruiken en daar toch hele mooie gerechten van te maken. (Zoals een flinke varkensschouder om pulled-pork mee te maken)

Gelijk maar een vraag. Zouden jullie de mini erbij houden of kan ik die net zo goed weer verkopen? M'n idee is dat het misschien wel makkelijk is voor als je eens snel een paar sateetjes wil grillen ofzo.

Groeten, Kees

• Leuk
Waarderingen: Gent
Welkom kees ,

Welkom Kees!

Ik zou voor dat geld de mini er lekker bijhouden.
Al is het maar voor een doordeweeks beenhammetje. 😋

De kans dat je hier de tip krijgt om een BBQ weg te doen is bijzonder klein.......
Uiteraard ligt het er ook aan wat je nog voor je ongebruikte Lidl kan krijgen en hoe je budget er verder uitziet. maar doorgaans is het devies : een extra "pit" is nooit weg.

Welkom Kees. Ik zou de mini wegdoen. Staat alleen maar in de weg. Omdat ik niet de rotste ben zal ik hem wel ophalen bij je 😜 . Maar zonder gekkigheid, ik zou hem erbij houden. Je kunt hem gebruiken om een pannetje op te zetten, sear station, klein stukje vlees, ga maar door. Niet wegdoen hoor!

Bedankt voor jullie welkom. De mini blijft, heb ik besloten. Voor de 90 euro die ik ervoor betaald heb is het ook een errug mooi ding! Ik hoop in de toekomst veel van mijn kookkunsten hier te delen.

Dit is trouwens mijn nieuwe Kamado. Gekocht bij HBM en naar wat ik me heb laten vertellen een Auplex-kamado?

Ik houd van doe-het-zelven dus ik wil er zelf wat accecoires bij maken zoals een heat deflector e.d.

IMG_20220407_144332__01.jpg

Welkom bij het genootschap Kees

Terug
Bovenaan Onderaan