Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

Goed dat er verbetering is!
Ik heb 3 grizzlys versleten binnen 6 maand toen was bij mij het limiet bereikt. ( gewoon kats doormidden gescheurd, op hogere temp kon m'n pink er een stukje tussen.
Tuurlijk is het een prima service dat je telkens een nieuwe krijgt maar je moet er ook telkens voor thuis zijn, weer in elkaar zetten etc.
Wellicht heb ik 3x pech gehad maar ik weet dat ik niks verkeerds heb gedaan, heb zelfs nog speciaal lagervet gekocht zodat het scharnier niet zou trekken aan de banden die om de grizzly gespannen zijn. ( dat werd mij geadviseerd vanuit het serviceteam van 200fahrenheit )
Is jullie base nog wel intact?
Op dit moment is de base in tact bij de 4e. Maar ook pas een paar keer gebruikt. Ik hou het in de gaten natuurlijk

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk

Aangezien ik dus in april dit jaar een Grizzly Grills Elite Large gekocht heb, wilde ik deze discussie weer even actief maken. Ik heb deze gekocht, ondanks de ervaringen die ik hier op het forum gelezen had. Deze kamado biedt op zich een heel compleet pakket voor een goede prijs. En ja, met 20% kortingsactie van Welkoop werd het een no-brainer.

Mijn hoop was dat er inmiddels toch wel iets aan verbetering in de productie was geweest. Wanneer ik de eerdere foto's bekeek in deze discussie zag je bij veel mensen bijna identieke barsten ontstaan: allemaal aan de voorkant/onderkant ter hoogte van het ventilatie-rooster..

Nadat ik onze nieuwe Grizzly Grills voorzichtig in elkaar heb gezet, had ik m aan alle kanten zeer goed bekeken. Alles was dik in orde. Perfect afgewerkt. Afstelling van het scharnier was precies goed. Ik had goede hoop. Ik heb 'm echt heel erg zorgvuldig meerde sessies ingebrand. Eerste keer heb ik 'm langzaam naar 100graden gestookt en gewon een halve dag op die temperatuur "uit laten dampen".

Meerdere maanden met ontzettend veel plezier gebruikt. Allerlei heerlijke dingen gemaakt, met als hoogste temperatuur 260 graden. Maar toen, afgelopen week na de laatste sessie maakte ik 'm schoon en zag t volgende: Identieke soort barst, zoals er al een hoop in dit draadje staan.

Vorige week woensdag service aanvraag bij 200Fahrenheit gedaan. Vandaag reactie dat ze de base om zullen ruilen. Echter momenteel niet op voorraad. Ze verwachten deze over een maand of 2 weer binnen. Iets zegt me dat er dan meer service-verzoeken staan..

Ik wacht af...

IMG_3737.jpg
IMG_3738.jpg

Jeetje, wat ontzettend balen, vooral als je ook zo lang moet wachten.

Nu je dit mee maakt, zou je dan liever meer betaald hebben om een beter product dan wel snellere service te krijgen? Bedoel dit niet vervelend.

Jeetje, wat ontzettend balen, vooral als je ook zo lang moet wachten.

Nu je dit mee maakt, zou je dan liever meer betaald hebben om een beter product dan wel snellere service te krijgen? Bedoel dit niet vervelend.

Nou weet je, ik was / ben nog niet toe aan een kamado van 2000,-. Ik wist o.a. van dit forum dat de service van de importeur (dezelfde importeur als The Bastard en Grill Guru) wel gewoon goed is.

En ik ben er nog steeds van overtuigd dat wanneer dit probleem is opgelost, die Grizzly Grills Elite een hele goede en complete kamado is, en zeker voor het geld. Hij werkt namelijk perfect en de rest van de afwerking en onderdelen zijn serieus heel erg goed. (ik heb nl. al kunnen vergelijken met met duurdere kamado's incl BGE).

Als de problemen nu blijven/terugkomen, dan zal ik absoluut geld terug vragen en gaan bijleggen voor een kamado in de categorie Bastard / KJ. Hoewel ik respect heb voor het pionieren van Big Green Egg, vind ik hun prijs / kwaliteit verhouding totaal losgeslagen. Dat je al 2000,- betaalt voor een kale large, maar dan nog vele honderden extra moet uitgeven aan juist de meest essentiele kamado accessoires. Ik weet namelijk wel het een en 't ander van keramiek en je betaalt inmiddels een heel groot deel voor de naam.

Ik geef Grizzly Grills nog wel even een kans, en dan zien we verder. Ik zal zeker updaten!

Jammer man ik vind dit vervelend voor je.

Kijk ook naar 2de hands primo's, deze zijn nieuw ook duur maar top bbqs en naar de monolith!

Ook mooie bbqs

Ondanks de 5 omruilacties die ik in het begin had, ben ik nog steeds hartstikke blij met die van mij. Doet het prima. Wel last van wat roest op het onderstel. Voor 800 euro heb je een prima kamado. Maar dit gezeur is niet leuk natuurlijk. Kennis van mij zag de roest en zei dat hij daar bij z'n Green Egg geen last van had. Nee, maar die heeft ook 3x zoveel betaald.

Verstuurd vanaf mijn SM-S938B met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan