BasBQ
Beef en Steak

Grilleye thermometer; kleine review

Janar

Sprokkelaar
Berichten
35
c38f0c0d69042ec661969963c9d7f22d.jpg


Via Bol.com aangeschaft bij Fiveten.nl webshop omdat ik nog een Bol.com cadeaukaart had.

Grilleye is een Bluetooth thermometer met de mogelijkheid om 6 temperatuursensors aan te sluiten.

3f0499bd166efb45a9f7a158f2bd1dc7.jpg


In de doos:

Grilleye station
2 x themperatuur sensors
2 x roosterhouder
Simpele instructie kaartjes
2 X AA Batterijen

f215bf1cd14ed77b9fcb4b482a446382.jpg


Na aanzetten(knopje aan de achterkant) verschijnt de temperatuur op het scherm van elke aangesloten sensor afwisselend. Er zit maar ??n knop aan de voorkant voor het stoppen van het alarm of voor het Bluetooth gedeelte. De bedoeling van de Grilleye is dat het met een smartphone wordt gebruikt omdat de alarmen, Fahrenheit/Celsius en dergelijke in de smartphone worden ingesteld. De app is in de App store/Play store te verkrijgen.

Bij het openen, vraagt de app gelijk om met de thermometer te verbinden. Zodra de app begint te zoeken, kun je de knop op de voorkant drukken en binnen 10s zijn ze verbonden.

In de app kun je per sensor een temperatuur of temperatuurrange instellen. Er zijn al verschillende voorinstellingen. Je kunt deze wijzigen en verwijderen. Maar natuurlijk ook eigen instellingen aanmaken.
f643f47a775ac7eadffee6b3cc18730c.jpg

Naar mijn idee wijst alles vanzelf.

Hierna even een klein testje:
f45690433bd4fcc859499d79d6d7bf07.jpg

f7e74ea13ae9d2afdfff69201a7dcd44.jpg


Kokend water blijft 100 graden.

En daarna het echte gebruik:
daccd6faa3edb0c6a7fff91bb5e95aa3.jpg


Mijn conclusie na 1 keer gebruiken:

* licht maar degelijk gebouwd
* tot 6 sensoren geven veel mogelijkheden
* Bluetooth bereik tot 15 meter vandaag(nog niet volledig kunnen testen)
* beeldscherm is in fel zonlicht matig afleesbaar
* eenvoudig te bedienen maar wel met smartphone
* helaas voor mij geen iPad app


Deze kleine review is mijn eigen beleving en ik heb geen ervaring met andere Bluetooth of WiFi thermometers.




 
Bedankt voor de info!
Kost dat?
 
89 Euro; maar een paar maanden geleden ook goedkoper(60 Euro volgens mij).
 
Hou er rekening mee dat je kokend water test niet accuraat is aangezien de probes op de bodem van je pan lagen.
 
Lowietje72 zei:
Hou er rekening mee dat je kokend water test niet accuraat is aangezien de probes op de bodem van je pan lagen.

Tijdens de foto lagen ze op de bodem maar tijdens de meting niet. Bij beide zaten toen de clips erop.

Hoewel ze anders maar minimaal de bodem zouden raken en voor 99% in het water.

Voor mij persoonlijk zegt het nog steeds weinig. Je weet niet hoe goed ze op 60, 80,120; etc. zullen meten.
 
Daarom meet je ze ook bij kokend water (standaard), en eventueel bij ijswater ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan